12v spole til maxi k

Hejsa!

En folk venner og mig har anskaffet os nogle maxier. Det er meningen at vi skal ud og bike nogle uger, her i løbet af sommeren, hvilket jo kvæver noget musik. Den del har jeg fået til opgave at stå for, men er løbet ind i lidt problemer.

En maxi kører på 6v ac. Det er fint nok, da det bare er at smide en ensretter, på og køre med seriekoblede batterier. Dog ville jeg foretrække 12v, og helst lidt mere power.

Er der nogle af jer som ved om der er nogle 12v spoler fra andre maskiner der passer over på? 

Er det ellers muligt at montere 2 standart maxi lyspoler, og smække dem i serie?

Håber i kan hjælpe mig med lidt info Har begrænset viden og erfaring med så gamle maskiner..
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan du sikkert, men så er der jo lige spørgsmålet om du også skal køre på Maxien, for der skal altså noget mere power til at trække en 12 v. generator frem for en 6 v. og vil du så endda kunne trække til et mindre lydanlæg på en 500 w. så skal der meget meget mere til
Jeg bruger en class d forstærker, som trækker en gennemsnitslig strøm på mellem 15, og 20w.. Så det er ikke fordi det er så galt igen.
Så må du jo se om du kan finde en generator der kan tilpasses din Maxi, så vidt jeg ved er de nyere med 12 volt anlæg.
Ved du om denne her passer over?

http://www.scooter-dele.dk/piz.asp?id=2094&aID=8215&mId=1952#
Uden at kigge på dit link, så kan jeg sige, aner det ikke. Jeg vil anbefale dig at spørge på Scootergrisens webside, det er ganske flinke folk.
ok! sweet. tak for det
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis