Forlænge tilløbsslange med Aquastop

Har lige købt ny vaskemaskine og tørretumbler i dag.

Men det ser desværre ud til at jeg er nødt til at stille dem omvendt i forhold til idag (altså vasker til venstre og tumber til højre - idag omvendt). Desværre sidder vand og afløb så længst væk af vaskemaskine og tilløbs- og afløbsslange kan så ikk nå.

Man kan så købe forlængere, men kan man bruge sådan en på tilløbesslangen, når den har Aquastop ?

Det burde jo være Ja, for Aquastop kan jo ikke se, om den sidder på en forlænger eller direkte på hanen i væggen.

Selfølgelig vil Aquastop kun virke fra samling og frem til vaskemaskine, så et brug på forlængerstykket vil Aquastop ikke kunne registrere, men det kan vi leve med, der er gulvafløb i rummet.

Afløbsslangen er der vel slet ikke nogen overvejelser omkring, det er vel bare at forlænge den.

Nogen anbefalinger på forlængerslanger i øvrigt. Kan se de originale Siemens koster en halv bondegård, men Elgiganten har nogle til 149 pr. stk.

Gode råd og erfaringer søges....
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vaskemaskine producenten kan sælge dig en stål armeret slange til at forlænge med.

Jacob
Producenten tilbyder denne : http://www.boschsalesmanual.com/files/_upload/BSH/Product_Sheets_LR/Bosch/SGZ1010_DK_DA.pdf

Og for mig ligner det en ganske almindelig slange. Deres almindelige slagen (altså ikke til Aquastop) ser nøjagtig magen til ud og koster det samme, men blot andet varenummer.
Så køb den fra mile. det er en stålarmeret slange.
Men hvornår har du sidst set en plastic slange sprænge ?
Hvilke sikkerhed har du på dit vand i resten af huset ?
Det er inde i maskinen at der sker ting og sager så det bliver utæt.

Jacob
"Så køb den fra mile" skriver du. Men producenten i mit link var nu Bosch/Siemens, så hvorfor skulle jeg købe en fra Miele?

Nej OK jeg forstod din pointe. Den fra Elgiganten er sikkert god nok - eller hvad. Bosch/Siemens egen er også "bare" plastic og det er den originalmonterede slange jo også.

Og enig, den gamle var også kun plastic og uden Aquastop, og den er da ikke sprunget. Problemerne opstår nok mere i samlinger, der så kan være i maskinen eller andre steder, der er samlet.
Hej
Du kan godt forlænge tilløbet selv om der er aquastop på maskinen - du skal blot sørge for at boksen med aquastop   S K A L  sidde lodret ellers går  der ged i hele det system og maskinen lukker af for vandet - det er faktisk   I K K E  uden betydning hvilken type slange du benytter, fordi der i aquastop boksen sidder en magnetventil som lukker for vandet, men når du monterer en slange foran den, står slangen jo med vandtryk på konstant - jeg ville nok anvende et stykke pex rør eller et stykke rør med passende gevind/omløbere i enderne
Afløbet kan du godt forlænge temmelig meget ( står i mont. vejledningen ) pas blot på højden over gulv  (MAX/MIN ) står også i mont. vejledningen.
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Hej alle tak for svar.

Købte forlænger i Elgiganten. Forlænger til vand var netop var PEX-slange. Var dog noget skeptisk, da det var utroligt tyndt i forhold til andre slanger jeg så, der vel er armeret plast. Men PEX-røret var godkendt til 90 bar, hvor de andre "kun" gik til 45 bar.

Nå men enden blev at jeg ikke fik brug for forlængere, for jeg kunne bevare den oprindelige opstilling så vaskemaskinen kom til at står tættest på afløb mv. som før. Så i morgen en tur til Elgiganten og returnere for 500 kr. slager fittings mv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis