Hvilken Mikita BHP452RFE el. BHP454RFE ??!

Hej alle,
Jeg skal have mig en ordentlig bore/skruemaskine og har fået det barberet ned til en af disse 2 Mikita'er:

BHP452RFE eller BHP454RFE

Umiddelbart hælder jeg til BHP454RFE, da den har aluminiumgearhus, hvilket jeg forestiller mig, gør den mere holdbar end BHP452RFE'eren, men har jeg ret i mine forestillinger??
BHP454RFE'eren er jo også 3-400kr dyrere.....så, hvis det ikke har det store at sige mht. aluminiumgearhuset, kan jeg jo ligesågodt spare pengene......For elllers syntes jeg jo at maskinerne ser ens ud....eller er der noget jeg har overset??

Er der gode steder i udlandet, hvor man kan spare en del ved at købe??....eller er det torskedumt ifht. garantien(læs DK-købelov)??

Håber på nogle gode besvarelser.........og lad venligst være med at komme med foreslag til andre mærker bosh, dewalt, Hitatchi, AEG osv......så bliver jeg bare usikker/rundtosset...og begynder at bruge en helveds masse tid igen på beslutningsprocessen. Nu har jeg besluttet mig for Mikita....og har bare brug for at komme videre med lidt hjælp til det sidste....nemlig modellen....De andre mærker er helt sikkert også kanon gode maksiner!

Mvh.
Michael L.
Hej alle, Jeg skal have mig en ordentlig bore... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har lige købt en Worx WU370.

http://www.lavprisvvs.dk/shop/worx-li-ion-slagbore-skruemaskine-483430p.html

Meget lækker maskine.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
hvis man skal være idiotsikkert.
 er det en miller falls to trins hjulboremaskine.
den med lukket gearkasse.! og flytte mellem de to aksler
for at endre gear. med håndsvinget.
den køre bå rugbrøds kraft.
og lidt motion.

alternativt yankeskruetrækker. eller boresving.
#Jacob Antenne
Jeg skal bruge maskinen til mange formål..........et af dem er i træ med lange store sneglebor 25 - 35 mm.........Derfor skal den også kunne klare store boreopgaver, men jeg har et nedlagt landbrug, så derfor vil den komme i brug i mange situationer....også til let boring i murværk, hvor slagfunktiionen sikkert er rart at have......Mikitaen bhp454(hvis det bliver den) vejer 2,2kg med batteri.......så det kan vel gå an mht vægten under arbejde.
 Jeg har en lille bosh el-skuremaskine til alt det lette arbejde inde i huset..........men til alt det grove udendørs....eller lettere renovering inde i huset, mangler jeg altså noget kraft. Tak for alle de gode svar.......bare bliv ved....
Jeg kan se, at prishammeren har tilbud på den kraftigste Dewalt maskine, man kan købe i DK: http://prishammeren.dk/shop/dewalt-28v-nano-1458p.html  Er der nogen der kender den/ har den/ har prøvet den??
Kan desværre ikke finde nogle videoklip af den.
Mvh. Michael Larsen
Jeg kan ikke anbefale prishammeren. Jeg kunne tidligere men mine oplevelser (flere) har vist sig at være være end pixmania.
Prishammeren piller batterier ud af de sæt de sælger så de kan sælges billigere. det har jeg ikke set andre gøre. Men du skal jo nok bruge 2 batterier.
Sneglebor er meget energi effektive. så de kræver ikke det store.

Er du oppe i power klassen kan jeg anbefale dig at du kigger på Bosch 36V serien. det er den jeg bruger. de er kommet med en "light" udgave i 18V GSB/GSR 18V VE2. den vejer en del mindre men kræfterne er ikke helt på højde med 36V serien. Dewalt maskinen 950B yder 450W. GSB 36V maskinen er på 600-700W og med konstant elektronik. det gør en forskel.

Jacob
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis