Om at købe ny bil.

Ved godt det ikke handler om en defekt på bilen.

Jeg ser efter nyere bil, og er nok mest til biler med den nyeste WV 1.2L, 3 cylinder diesel motor, Polo, Seat og Skoda (men den er sgu for grim) har den under hjælmen. Benzinen runder jo (heldigvis) nok de 20 kr. inden for ikke så mange år, så de mange km/l er attraktiv.

Men jeg har set en tendens hos mange af nyvogns forhandlerne. Det er utroligt så mange af de biler der sælges som demobiler.

Har de en eller anden skatte fidus, eller fifler de med garantien, eller råder de bare over en hulens masse biler der har kørt 5000 og 8000 km.

Nogen der ved hvorfor.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er vist i lighed med Leasingbiler en ret god afgifts fidus ved at kunne indregistrere en bil med et antal km på tælleren. Problemet er så bare at en del af disse biler er der ikke betalt fuld afgift af, en del udstyr er "glemt" og nogen gange har vurderingen af den "brugte"(demo) bil været for lille, hvem der i givet fald vil komem til at betale en evt manglende afgift er vist svært at sige, men i sidste ende kunne jeg desværre godt forstilel mig at det er ejeren der hænger på den. Vi har selv lige været ude og kigge på nyere bil og faldt da også over et ret stort antal Demovogne, og et endnu større antal nyere tyske import biler, også her er der vist i større eller mindre grad tale om direkte afgift svindel, det der får mig til at kalde det direkte svindel er at jeg ikke selv kunne komme i nærheden af de priser nogen forhandlere kunne(indkøb+afgift+syn osv), end ikke hvis jeg får bilerne til rigtig gode priser i tyskland. Hvad der så foruroligede mig var at jeg ikke rigtig nogen steder kunne få et direkte svar på hvem der evt kunne stå med en regning på den måske manglende afgift.
Fabriksgarantien starter den dag der kommer plader på bilen så der er lidt mindre til dig,det er vel reelt nok.
Der er mindre afgift på en demo end på en ny,for at blive solgt som demo skal den have kørt x antal Km.det kan der da godt fifles med,men den skal også have været registreret i x antal måneder.
SKAT undres også over tendensen og der er sat nogle begrænsninger på antallet af hvor mange helt identiske demo biler der må langes over disken.
René
Ok, fint for mig, jeg er ligeglad, meed de afgifter vi har, og hvis de bare har trimmet spedometeret elektronisk så okay, jeg kan bare selv køre det tilbage 0 når jeg har købt bilen.

Se Min XSer her

bilerne bliver kørt de 4-5000 km og tre måneder for at blive kaldt demo. Du kan ikke "fifle" med speedometrene selv. En anden mulighed er aftaler mellem forhandlergrupper og leasingfirmaer. Der bliver strøet en stor mængde biler ud, der har gået 8-9000 km. De er værre, da de har været ude som udlejning. Hvis du sætter dig sammen med sælgeren, kan han skrue på afgifterne og du kan faktisk få en bil med 0 på klokken, der koster betydeligt mindre end listeprisen.

Ok, hvis det er udlejning så har de jo rent faktísk kørt.
Det er en tendens jeg ser hos alle forhandlere i dba.dk / bilbasen.

Og jo, der findes software og elektronik alle kan købe, der kan stille et speedometer på lige hvad du ønsker.

En af mine venner har det. Nogen VW speedometere kan kun stilles om een gang, andre biler eks. hans vw kan sættes mange gange, vi sad og legede med det i sommer.

MVH

Se Min XSer her

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis