Ustabilt Internet

I den sidste tid har mit trådløse Internet svinget voldsomt i kvalitet.
Her i dag, er det da blevet helt tosset. Lige pludselig kan jeg intet få vist, og lige pludselig kører det helt perfekt, som sædvanligt.
Jeg kører på 3.dk

Kan jeg selv gøre noget, eller skal jeg regne med at det er sendemasten, der er i udu?

Med venlig hilsen
ktm

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Sådan som det blæser og har stormet de sidste tre dage, kunne det godt være sendemasten det var i udu ! Men mit svinger også en del og jeg får det da med fiberkabel. Det svinger fra 5 til 40 Mbits jeg betaler for 30 Mbits
Jeg har her i eftermiddag været ude og køre rundt til forskellige sendemaster med min puter, og det er det samme alle steder.
Så det må være i mit system fejlen ligger.
Den kommer jævnligt op med en dialogboks om fejl der påstår at min skærmopløsning er mindre end 800x600 uagtet at den faktisk er 1024x768.
Nu har jeg så prøvet at skifte frem og tilbage mellem forskellige opløsninger og lige nu, har det virket fint i ca 5 minutter????
Kan det virkelig betyde at man bliver kastet helt af nettet og ellers bare går helt i stå??

Med venlig hilsen
ktm

Det skulle da meget nødigt have noget med din skærmopløsning at gøre, for så er der da noget rivende galt i denne verden, så den fejlmelding er en fejl
Jeg er fuld af undren!
Som jeg beskrev i går, virkede mit Internet nærmest overhovedet ikke, kun i få minutter ad gangen.
I nat, efter en af de natlige ture, skulle jeg så lige prøve og da virkede det helt ekstremt fint og sandelig ikke om det her hele dagen, har været usædvanligt hurtigt og effektivt.
Nu håber jeg ikke jeg rammes af Nemesis!
Er der nogen bud på, hvad pokker der kan være årsagen?

Med venlig hilsen
ktm

Tjah nu er det jo Søndag, så er der ikke større virksomheder der belaster nettet, det kunne jo være en af løsningerne. Hvis det er TDC og over tlf. nettet kan det sagtens forekomme at nettet er overbelastet.
Annonce
Det viste sig, at man har haft generelle problemer med netadgangen fredag og lørdag.
Det er trådløst internet og det er første gang i de snart 3 år jeg har haft det, sååeehh
Jeg har slet ikke nogen ledningsforbindelse vedr tlf. ind i huset, og slet ikke fra TDC!!
Men ellers kan megen trafik i nabolaget nedsætte hastigheden betragteligt i perioder.

Med venlig hilsen
ktm

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis