Fuldspartling af væg

Hej jeg skal meget snart igang med at lave mit soveværelse om
Jeg har planlat at der skal laves:

Det gamle tapet skal fjernes og 3 ud af 4 væge skal fuldspartles (den sidste skal beklædes med naturskiffer)

Men hvordan griber jeg spartel arbejdet lettest an ?
Altså jeg tænker at gøre vægen helt ren for gammel tapet og efterfølgene "pudse den op" i sandspartel, det skal lige siges at under tapetet er der råt beton puds

Om de skal slibes er jeg meget i tvivl om, da jeg godt kan lide at vægen har "meget lidt" struktur, men jeg er klar over at de mindste buler og streger kan blive UTROLIGT tydelige når den får noget maling ?

I må meget gerne komme med nogle gode råd osv
da jeg er meget grøn på området

På forhånd tak 
Mvh Rasmus

Razzbap -

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville benytte rullespartel til opgaven, det er meget nemmere også giver et super flot resultat.
Det her vidner om uklar tænkning.
"Meget lidt" ? - en matematisk vanskelig størrelse!

Har du tænkt på, at der måske findes 'kunstskiffer', som kunne falde i din smag?
Og spejle i soveværelseloftet ville givetvis forøge husets gensalgsværdi?

"Lad falde hvad ikke kan stå"

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Koludanbyg: - Okay, kan du fortælle mere om det ?

Klamphugger: - Det er en stenvæg som denne jeg vil lave: http://www.lauritz.com/Item/ItemImage/ItemImagePage.aspx?LanguageId=1&ItemId=2037314&ImageNo=1&ImageCount=7


Hvis du har andre alternativer vil jeg gerne høre om det

Razzbap -

Hej HHUUKK, Jeg er godt nok ikke uddannet maler, men har været i lærer 1 års tid. Da jeg var igang lavede vi renovering af gamle lejligheder & Ny byggeri. I nybyggeriet fuldspartlede vi også vægge af rå beton med Letspartel " Fin" så du kan sagtens fuldspartle dine vægge i soveværelset, men klart skal du nok fjerne tapeten først. Uanset fuldspartling vil der altid være efterarbejde iform af slibning af væggene & spartling med filla, så du får rettet ujævnheder, sprækker ud samt rettet kanten op rundt om vinduet, så du får en pæn skarp kant, dertil kommer der efter slibning så væægene står pæne & glatte. Så skal du nok bruge forankringsgrunder også kaldet Microdispers som du kan rulle på eller sprøjte på væggene. Jeg vil selv foretrække at rulle det på. Derefter vil du være klar til at bruge vævslim & sætte tapet op.

Med Venlig Hilsen

Zeusis

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også