Forlænge ben på skalstol ??

Hejsa

Jeg har lavet et fejlkøb

4 stk skalstol hvor benene er for kort til vores spisebord ...

Er der nogen der har givet sig i kast med at forlænge sådan nogle jern/stål ben ?

ps. Er ny herinde og ved ikke lige om det er det rette sted at poste mit spørgsmål
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skær af bordbenene. 4 stk.
Hæv sædet på stolene. 4 stk.
Læg en pude på stolesædet. 4 stk.

Forlænge stålrørsben. 16 stk.!!!

Altså. Folks manglende talent for at se de simple løsninger er simpelt hen fortvivlende, ja nærmest begrædelig. :o)

Det er vel noget med at få drejet nogle dorne, der kan sættes op i benene. Men pas på, du ændrer belastningen på benene.
Er det dem fra Fritz Hansen??

Med venlig hilsen
ktm

 

Nu ved jeg ikke hvad de ben er lavet af, galvaniseret eller rustfrit stål måske.
I hvertfald er det rør af en slags.
Hvis du kan finde et tør af tilavarende type og dimension kan du skære dem i den ønskede længde.
Inden i sætter du så en foring af et mindre rør som rækker en 10 cm op i det eksisterende ben. Eller måske en stålstang som det foreslås.
Og limer det hele sammen.
Jepsen .. der er fra Fritz Hansen

Takker for indlæg, input og ideer .. Det var lige det jeg manglede for at få gang i hjerneceller ...haha

Jeg tror det bliver noget med at få drejet noget i samme diameter som benene og så få drejet af i tykkelsen så de passer ind i stolbenene
Annonce
Skal det være ordentligt, så find nogle stel med grimme sæder og byt rundt.
Jeg kan ikke forestille mig det bliver pænt.

Nu ved jeg ikke hvornår Fritz rettede ind efter at folkemængden er blevet højere, så jeg kender ikke markedet for brugte stole. Jeg solgt på et tidspunkt 6 stk. orange skalstole med korte rustne ben for 200 kr. stk. Dem skal man ikke sætte for billigt, man bliver kimet ned. Så der er et marked med stort flow.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
nej det er ikke optimalt, men selv de gamle slidte stole er røget op i pris
Du kan få den i 44, 46,5 og 48 cm (hvor 46,5 er normalen) og så kan du få den som barstol i hhv 64 og 76 cm.

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg forstår ikke de skal være så dyre. Jeg så en udsendelse på DR2 om dansk design, her udtalte man at produktionsapparatet til fremstilling var meget dyrt. Yeah right. Måske derfor de kan fremstilles til1/20 del af andre med samme metode. Det må sku da være tjænt hjem.

Men ja, jeg går 100 % ind for danske møbler, havde man bare startet med nogle klassikere i de unge dage, så skulle man ikke igennem alt det skrammel. Det er faktisk nok billigere i det lange løb at starte med klassikeren. Hvad vi ikke har haft af eks. lamper inden vi fik en stammekrone.....

Jeg kan også foragres når jeg læser at nu har menighedshuset igen fået stjålet 70 FH stole.

Det er mine penge de er købt for.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Den med menighedshuset kan du undgå ved at melde dig ud af den forening.
Det er meget værre med alle de off. kontorer, hvorfra der også stjæles med arme og ben. Desværre er der god afsætning på den slags "lune varer"

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis