Teak patina?

Hej, jeg er ved at bygge et møbel til min vask på badeværelset. Jeg har planer om, at lave en bordplade af teak-bjælker. Jeg kunne godt tænke mig det rå, grå look fra bl.a. skibsdæk og havemøbler. Da jeg ikke har vinduer i rummet, får jeg åbenlyst ikke meget hjælp fra sol, vind og vejr. Er der nogen, som kender en måde at forcere den grå farve? Kan jeg afsyre det eller lignende, så jeg slipper for at sandblæse?
Hej, jeg er ved at bygge et møbel til min vask på... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det forekommer mig at være en anelse narcissistisk og gennemført dårlig design og håndværk, at ting skal give sig ud for at være noget det ikke er.

"Lad falde hvad ikke kan stå"

Skrevet af KLAMPhugger på 19 feb 2011 20:37
Det forekommer mig at være en anelse narcissistisk og gennemført dårlig design og håndværk, at ting skal give sig ud for at være noget det ikke er.

narcissistisk: overdrevent el. sygeligt optaget af sig selv

Patinering er et udtryk for selvoptagethed? Ja OK, det er da en holdning, men sammenhængen virker ikke indlysende på mig.   

I øvrigt så er det også en flot generalisering at afvise det " der giver sig ud for noget det ikke er". I den kategori har du vel så alle der bruger heldækkende farver, bejdse, finer, forgyldning, laminat, ådringer, forkromning, patineringer generelt og vel egentlig også kunstværker i al almindelighed?

Patinering er et udtryk for selvoptagethed? Ja OK, det er da en holdning, men sammenhængen virker ikke indlysende på mig.   

I øvrigt så er det også en flot generalisering at afvise det " der  giver sig ud for noget det ikke er". I den kategori har du vel så alle der bruger heldækkende farver, bejdse, finer, forgyldning, laminat, ådringer, forkromning, patineringer generelt og vel egentlig også kunstværker i al almindelighed?

Skuespillere iscenesætter og opfører skuespil.

Man må så helt grundlæggende og fundementalt gøre op med sig selv - er jeg håndværker eller skuespiller?

Og herfra skal lyde et rungende. Vor Herre bevares!!!
Skrevet af hpox på 20 feb 2011 01:30
Vor Herre bevares!!!

Ja unægteligt et fromt ønske fra én som næppe er blandt Guds bedste børn - ej heller blandt de næstbedste.
Men vi har jo alle lov at håbe på det bedste.

Hellere blot et af Guds børn end klamphugger uden Guds nåde - Og trøst.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også