ca pris på selv male at nyt hus

hej jeg overvejer selv og male vores nye hus istedetfor malern for og spare lidt, men ved ikke helt hvor meget jeg spare ved og gøre det selv om det kan betale sig?

så hvi der er nogen der ude der har efaringe med hvad metrialer løber op i til sådan et projekt vel jeg meget gerne høre et godt bud.

huset er ca 160-170kvm
bygget i de her hvide blokke (glemt navnet på dem pt)

skal så selv

spartle pris?

sætte glasvæv pris?

male inde pris ?

male udhæng (murstenshus) pris?

nogen der har en ide om hvad metriale prisen vil løbe op i?

25 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ud fra de sparsomme oplysninger vil det være fuldstændig umuligt at oplyse en pris. Men en maler skal vel have en 4-500,00 Kr. i timen, du kan klare det for et par skiver rugbrød og en kop vand i timen.
Hvad tror du så selv er billigst.
Til gengæld skal du betale væsentligt mere for materialerne, indkøbe div. udstyr, og være dobbelt så lang tid om arbejdet.

Det kan kun betale dig hvis du sætter di egen timeløn til NUL. Altså du skal ikke have så mange penge op af lommen.
Men 1 måneds længere byggetid og byggerenter? Så er fidusen nok til at overse.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Porebeton hedder det nok, tror du skal regne med en pris på omkring 130 - 140 kr pr kvm + moms, incl. spartel, væv og 2 gange maling, forudsat pladerne er monteret uden kanter, og efterfølgende slebet. Udhæng kommer helt an på højden, brædde type og bredde

Det man sparer i Jem og Fix bruger man i x-tra tid
hej i skriver i mangler oplysninge, hvilke oplysninger mangler i?

mit gæt vil være der er cirka 320-350 kvm væg

det er alm træ udhæng det løber vel op i ca 40-50kvm + 50 til loft i carport altså ca 100kvm udv.

og ja sætter mine egne timer til nul.

tænkte mere på om der var nogen der havde efaringer med hvad sådan metrialer løb op i? eller evt selv havde lavet ligende arbejde og hvad det løb op i
Her kan du i hvert fald få en ide om hvad malingen koster http://www.malet.dk/
Og det maling er vanvittig billigt og bliver leveret uden omkostninger lige til døren, hvis du køber for mere end 500-600 kr.
Det er i hvert fald en ganske udemærket maling til indendørs. Kender ikke Deres udendørs malinger specielt godt.

Rulle Spartel er oplyst til at række 1-2 m2 pr liter. Hvis man så siger 2 m2 pr liter. Det er 85 liter til første gang og så skal du have noget til 2 gang spartling. Det er måske 30 liter (svært at sige)

Det er ca 8 spande a 200,- = 1600 kr.

4 ruller glasvæv a 50m2 til 849,- = 3400 kr

1 dunk 5 liters microdispers = 220 kr

Lim til glasvæv 3 spande af 15 liter = 540 kr

Så er der alm maling og hvis vi siger glans 5, det er vel ca 3-4 10 liters spande a 400 kr = 1600 kr

Det er sådan i hovedtræk til indendørs udfra hvad du skriver.
Alt i alt giver det ca 7500 kr i materialer. Så ville jeg måske lægge en 1000 i til fugemasse, tape, afdækning og diverse.


Men det er meget teoretisk ud fra det antal m2 du har angivet, det kan gå både den ene og den anden vej Men vil ikke tro det er helt galt, hvis man bestiller via den side jeg refere til.

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
okay lyder fint sætter 20.000 af til det, så må jeg være dækket ind
Udvendig træbeskyttelse er de gode til her : www.morsmaling.dk.

Jeg har ingen økonomisk tilknytning til firmaet - men gode erfaringer med deres produkter.

Har malet hele mit sommerhus i efteråret med det - god dækkevne og let at påføre - endda til farveskift var en enkelt gang nok.

Til foråret skal mit hus have en omgang - også med træbeskyttelse derfra.

Lige en link til min maling af sommerhuset: www.lav-det-selv.dk/Gallerier/Visgalleri/xmid/320

Brugte 16l - 2 spande a 10 ltr - ca. 1200,- incl. fragt.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Årh la nu bar vær EISOE vi ved jo godt at du får alle de brugte malerbøttelåg for at reklamere
Skrevet af Håndværkeren på 08 feb 2011 15:57
Årh la nu bar vær EISOE vi ved jo godt at du får alle de brugte malerbøttelåg for at reklamere

Hehe .

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Sidder lige og læser Bilkas tilbudsavis for næste uge.

Tilbud på Gori heldækkende oliebaseret i farverne sort umbra,kridt og stengrå til kr. 699,- for 2 x 5 l.

Det er billigt ;-)

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Der er yderligere 15 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også