Toyota Sportsvan Årg.2002: Motor-lampe??

Hej hej. Er der nogle dygtige folk, som kan hjælpe mig.
Min Toyota Sportsvan 2,0 diesel tænder per. motor lampe (bliver gul), når jeg acc. op i gearne. Når det sker, forsvinder alt trækkraft og jeg kan høre motoren får en lidt anden lyd. Skal fra tænding i ca 4-5 sek. Starter så, og jeg køre igen. Intet ud af lige landevej. Håber der er en der kan hjælpe mig. Hilsen Dyhrmann
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
ved ikke om det fungere på samme måde som vw. Men en elektronisk vakkumdåse som sidder til det her dejlige udstødningstilbageførsel, så får den en helt forkert forbrænding og går i "nødprogram" så skal tændingen af for at (0) stille, fejlen ligger der stadig men ikke som aktuel, men som lageret, så kan den igen. Jeg skiftede den på en kolegas passat og nulstillede fejlen og så kunne den igen kostede ca 300kr.
På passaten: ved normal kørsel tilsyneladende ingen mærkbar udfald. men hvis man belaster motoren kom fejlen. efterhånden blev det værre og kom også ved normal kørsel. total umugelig at køre med trailer :-(.
håber det kan hjælpe
Prøv evt. at spørge her, her er ofte erfarne Toyota mekanikkere, der kommer med svar.
Samt hjælp til udlæsning, af evt. fejlkoder.
http://www.toyotaextreme.dk/debat.asp

Tilmelder du dig som medlen (gratis) kan du få rabat forskellige steder, bla giver Toyota Risskov 20 % på reservedele...

mvh jens
Eller den nemme/billige skift dit brændstoffilter og kontroler/skift luftfiltret.
René
Er den med partikkelfilter?

Ellers er der vist noget med en 5' dysse, der giver de problemer.

Men eller kan jeg kun anbefale, at spørge i fora  hos Toyota Extreme..

mvh jens
Hej Jens.
Nej den er ikke med partikkelfilter. Ok jeg spørger inde på Toyota forum, men tak alligevel
forbi et værksted og på med testeren så skriver skærmen hvorfor den går i nødprogram.
Surt men du kan skifte dimser i al evighed uden at det hjælper,motorstyringen lagrer fejlene og nu vil den have at du handler ellers bliver den ved.
René
Jeg har haft en Toyota sportsvan af samme årgang. Den havde præcis samme problem da den var 8 mdr. gammel. Fejlen kunne ligeledes fremprovokeres ved acceleration. Det viste sig at være en fejl i turboen. Værksteddet skiftede turboen på garantien, og problemet var løst. Det kunne evt være det samme problem du står med.
Tak for dit svar, selv om det lyder lidt dyrt. Jeg fik et forslag af en god ven, som sagde jeg skulle prøve "noget" til st komme i dieselolien. Jeg prøvede det med noget held. 80% af problemerne forsvandt. Jeg mangler jo så stadig de 20%. Tak for interessen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis