Lave en Reipal selv

Hej

Er der nogen der har en ide til hvordan man for mindre end 3000 kan konstruere sådan en selv 

Hej Er der nogen der har en ide til hvordan man... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
hehe ikke for at virke som en sur bedste far, det var bare mere hvis det var til konstant brug osv.
MHT. sammenføjning er du nødt til at skal have gang i svejseren. Men hvis man tænker sig lidt om burde det være muligt at finde et ret kraftigt rør der passer stramt inden i rører fra soldaten. Så kan man skille den af efter brug så den ikke er 3m lang

Jeg er ikke helt med på hva du mener med den vinklede fodplade ?

Laver alt i smede arbejde og simple drejeopgaver.

Opfatter dig heller ikke som sur :-)

Soldaten kan jo reguleres i længden.

Det jeg tænker på er at den jo skal placeres i en vinkel op af træet og den bløde skovbund og det er fæstet på skovbunden jeg ikke har regnet ud.
fæstet i bunden ville jeg blot være en plade der står vinkelret på din soldat, faktisk som soldatens fod er nu.. når presser indledende vil den jo bliver presset ned i jorden og trykke fint..

Laver alt i smede arbejde og simple drejeopgaver.

Man kunne jo lave et styr som på en træk basun. dvs. i det her tilfælde to firkantede rør som glider inden i hinanden. det skulle give en stor styrke så tingesten ikke knækker. På siden af tingesten kan man så fastsvejse fødder som kaffemøllen presser på

Jacob
Takker for de gode råd. Jeg vil tænke lidt videre.

Problemet er at jeg har ca en hektar primært med canadiske balsam popler og de er plantet ganske tæt så de har form som flagstænger, dog væsentligt tykkere og ingen krone næsten. De er ca 40-50 år gamle og alle + 20 i højden.

Veddet er ganske gummi agtigt så de har det med at sætte sig på saven når man laver det sidste hug og i værste fald svaje til den forkerte side og så falde.

Jeg bruger for øjeblikket kæder og en stige men det er noget af et projekt da det skal bæres nogen hundrede meter og også tager tid at montere.

Jo poppel er udemærket træ især når man har en ovn med omvendt forbrænding :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis