Køkkenvask fra tyskland

Jeg har set på en køkkenvask fra Franke, desværre er den billigste pris i danmark over 8500 via nettet.
I tyskland kan jeg få sendt samme vask til DK for lidt under 4500 alt. inkl.
Jeg pumpede det lokale byggemarked for en god pris .... deres indkøbspris var ca. 7300

Andre vaske som koster omkring 5000 i DK koster fra tyskland inkl. leverering ca. 2500-3000

Så det er jo en besparelse det ikke er til at overse.

Men ... er der nogen der ved om afløb i bunden af vasken er anderledes i tyskland end i DK

Det ville da være en skam hvis de i tyskland bruger en helt anden afløbs dimension (men jeg tror ikke det er et problem) - men vil det være et problem ?

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nix... ingen problemer der.

Franke vaske er identiske i DK og D.

Det er andre vaske også. Der er naturligvis forskellige dimensioner på rør, men alle fås i DK... ellers kan studses op og ned med fittings der kan købes i f.eks. Bauhaus.

Har boet 6½ år i Tyskland og har haft en vask, fra OBI, med hjem dernede fra.
Den passede fint med danske fittings... så gå du bare i gang med at spare penge

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

jesp3r... hvis du lige smutter ind på www.ebay.de og søger på "franke spüle", så får du ca. 366 hits.

Jeg har handlet utallige gange på www.ebay.de, både da jeg boede i D og her i DK... Fantastisk smart og i 90 % af tilfældene, meget billigere end i DK... selvom du skal regne forsendelsesomkostninger med...så deeetttt..... 
(Hold dig dog fra computerudstyr og hårde hvidevarer... det er generelt noget dyrere i Tyskland, end i DK.

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Jamen det er jo super ... vidste godt der var nogle store VVS avancer i DK, men det her er da vanvittigt med flere 1000 i besparelse ved at tage over grænsen

Mht. hvor du finder priserne i tyskland, så er der jo både idealo.de, gunstiger.de, ebay.de og amazon.de
Ja, men jeg handler faktisk udelukkende på www.ebay.de, og har gjort det gennem de seneste 10 år.

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Annonce
Jeg søgte selv lidt på brusearmaturer da vi skulle have et til vores nye tilbygning (HansGrohe Rainshower med thermostatbatteri), og der var ikke mange hundrede kroner i forskel mellem de tyske og de danske forhandlere.
Er det kun lige den type bordplader der er ekstremt meget prisforskel på, eller er det mig der ikke er dygtig nok til at søge de rigtige steder?

Ku du ikke prøve at komme med et par eksempler (links), så vi kan se det.  Eks. på det brusearmatur jeg manglede.

Kunne du ikke bruge de link der allerede var ... idealo.de, gunstiger.de, ebay.de og amazon.de
og det er jo ikke umuligt at lige præcis det armatur du er ude efter tilfældigvis er billigere i DK, og da der er rigtig mange forskellige rainshower armaturer synes jeg ikke de er grund til jeg kigger efter, da det sikkert vil være et andet du kigger efter.

Men på den model jeg lidt hurtigt kiggede på ( 27032 ) var der intet at spare i tyskland - men ca. 7000 i DK mellem 2 butikker.
Jeg har jo selvfølgelig søgt vidt og bredt efter det jeg manglede.

Spørgsmålet gik jo også på om det kun var denne type bordplade der var så meget forskel på. Eller om der var andre produkter hvor der var store besparelser?
Jeg havde jo som nævnt ikke selv held til at finde det jeg manglede, men derfor kunne der jo sagtens være andre tyskproducerede produkter/mærker der var gode priser på?!

Men du må undskylde jeg spurgte ind til det.
Jeg forstår ikke helt hvorfor du mener jeg har trådt dig over tæerne, for du spurgte specifikt .."Ku du ikke prøve at komme med et par eksempler (links), så vi kan se det. Eks. på det brusearmatur jeg manglede. "...

Og da Hans Grohe laver mange udgaver af Rainshower armaturet - udover model 27032 - er det nærmest umuligt at dig et eksempel på det samme du selv havde søgt på, hvad jeg jo så alligevel prøvede med netop 27032 ;.-)

Du spurgte om flere ting - men det var det her jeg opfattede som det centrale.
Du misforstår mig, om det er med vilje kan jeg ikke helt gennemskue. Men skidt nu også med det.

Det var blot som eks. at jeg nævnte det produkt jeg lige manglede for et par uger siden, det er ikke nødvendigt at du hænger dig i modelnummeret eller lign..
Det jeg egentlig eftersøgte var om der var specifikke tyskproducerede mærker/produkter som man med fordel kunne købe direkte fra hjemlandet?
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis