virus der gør at jeg ikke kan slette programmer eller systemgendanne

Hej med jer,

Håber I kan hjælpe.

Efter noget netsurfing på Explorer browseren, blev jeg angrebet af et antivir scam. Den åbner hele tiden et vindue, og siger at min computer bliver angrebet, og at det eneste jeg kan gøre er, at købe deres produkt. Det har jeg prøvet før, og jeg er tidligere kommet af med det ved at slette alt browser historik.

Når jeg vil gøre det, popper der en bjælke op, som siger, at jeg ikke kan, og at jeg burde køre deres antivir program nu. Hvis jeg accepterer, går den ind på deres hjemmeside og jeg bliver ikke angrebet af bjælker, der popper op hele tiden.

Men jeg kan stadig ikke slette historikken. Jeg når lige at se omridset af boksen, inden den forsvinder igen. Jeg har prøvet at gendanne indstillinger, men der er problemet helt det samme. Jeg trykker, boksen kommer frem, men forsvinder med det samme igen.

Er der nogen der ved hvad jeg kan gøre her?

Mvh Flymale
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
du nevte ikke hvilket virus eller ders hjemmeside.
der hvor angrebet kommer fra.!

er din computer opdateret. ellers må du formatere din harddisk
for at komme af med viruset.?

hvilket ativirus du har i din computer. og er den opdateret.!

de op poppede siddere hvor kommer de fra.!
Du kan evt. hente og installere et gratis antivirus program AWG.

http://free.avg.com/us-en/download-free-antivirus

Også køre en fuld scan, og forhåbentligt så kan den fjerne virusen, og ellers skal du købe et antivirus (kan anbefale Norton) eller formatere din hardisk.

Med venlig hilsen

 

Mark Baumann

 

Download desuden Ccleaner

Det rydder op på din pc, inkl Temp mappen i IE



Hej Flymale.

Hvis dit styresystem er XP eller Vista kunne en anden løsning måske være at fjerne dit netstik, starte i fejlsikret tilstand og bruge et gendannelsespunkt fra en dato før du fik problemet.

Hvilken antivir scam er det helt præcist du har fået?

Se evt. denne hjemme side

http://www.freeremovalofspyware.org/remove-antivir-solution-pro

Stor hilsen

Allan

Formålet med at undervise et barn, er at gøre det i stand til at klare sig uden sin lærer.     Elbert Hubbard

Hej
Måske kan du brug dette til at rette op på din PC.

Insæt din orginal cd med windows i cd rom

Tast

sfc /scannow

bemærk der er mellemrum efter sfc
operationen checker om nogle systemfiler skal repareres.
( win xp)

Antivir er et godt bud jeg har selv haft det fri i mange år med er gået over til premium hvor du kan næsten blokere alt
samt lukke for firewall med enkelt klik hvis du har et eller andet skidt der skal ryddes ud.

V. H fra

Mogens
Annonce

du har flere muligheder for, at komme af med ovennævnte. men jeg vil anbefale, at du prøver, at kigge her.http://www.spywarefri.dk/forum/  Flinke mennesker, som altid er klar til, at hjælpe folk i nød..


 sætteskipper i 1973

maskinmester i 1974

lyder som om du har blå skærm med rød tekst??

som skriver noget i retningen af (FAKE) System Tool 2011

1: genstart din computer

2: mens din computer booter (sortskærm) tryk F8

3: vælg og starte din computer i SAFE MODE med netværk

4:vent til windows har bootet

5:desktop bla bla bla tryk [JA]

6: åben internet explore

7:skriv WWW.MALWAREBYTES.ORG

8. tryk på den blå firkant [DOWNLOAD]

9:en sikkerhedsboks åbner tryk [OK]

10:tryk på den blå firkant DOWNLOAD NOW

11: når boksen gem / åben kommer frem vælger du åben mbam-setup.exe

12: filen downloades

13: tryk KØR

14: vælg sprog tryk OK

15: næste ... næste ... install

16: tryk færdig

17: vent til den er opdateret

18: tryk ok

19: kryds af i quik scan og tryk PERFORM QUICK SCAN

20: vent til den er færdig med og skanne

21: tryk ok vis resultater

22:tryk REMOVE SECLECTED for og fjerne alle fundene virusser

23: Tryk ja til og genstarte din computer og WUPTI du er en glad MAND eller KVINDE
download link

http://download.cnet.com/3001-8022_4-10804572.html?spi=b714bd612df73b305e4ce45d74241c61&part=dl-10804572
Hej Alle!

Mange tak for jeres svar. Det lykkedes mig at ordne problemet ved at starte op i fejlsikret tilstand og systemgendanne til et par dage siden.

Jeg kan desværre ikke huske hvad "programmet" hed.

Mange tak for hjælpen!

flymale, den metode du har brugt, er netop kuren på den slags scams. De kan være meget sejlivede, men en gang fejlsikret tilstand og systemgendannelse, så er man på banen igen.

Har lige her for 5 min. siden oplevet det samme fra pcworlds hjemmeside. Der startede også den klassiske Uha Uha din computer er inficeret med så og så mange virus. Klik her for at scanne. Nej du kan tro nej, den hopper jeg ikke på. Klikker man først så er der kun ovenstående metode tilbage. Desværre virker de meget virkelighedstro og er på perfekt dansk, så mange lader sig narre. Men en god regel er, kommer der en virus-advarsel, og det ikke er fra ens eget installerede antivirus, så er det fup.

Får man ikke klikket/startet deres fup-scanner, så kan man bare trykke CTRL+ALT+DEL vælge jobliste og så afslutte alle jobs, der har med internet explorer at gøre, så kører man igen.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis