Må man fylde et hul i haven med byggeaffald?

Jeg har en stor bunke byggeaffald bestående af murbrokker og beton.
Jeg har også et stort hul fra en kælder som var lavet under et skur som nu er fjernet.

Planen er at der lige der hvor hullet er skal være carport.

Må jeg fylde hullet med disse murbrokker og beton?

Det vil jo spare mig for en masse penge ikke at skulle få det afhentet og kørt væk og ikke at skulle købe noget andet og fylde i hullet.

Jeg er med på at det vil skulle fyldes af et par gange med for eksempel en masse stabilgrus men spørgsmålet er om der er nogle regler på det område...

 
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er du da helt vild og rundtosset, sådan noget må du aldrig gø.....spørge om, og da slet ikke på en offentlig tilgængelig side som LDS.  UUUUUHa da da
Sleeeeeemme Knægt
jeg har set mange landmænd bruge murbrokker og knust beton
når de lavede deres markveje og lignende
så længe der ikke er asfalt(indeholder tjære) eller andre miljøfarlige ting i
og grunden er din, ja så kan jeg ikke se der skulle være et problem!!
det kan være jeg tar fejl,men så er der helt sikkert nogen der retter mig

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Om det er lovligt eller ej:
Så er det  ret irriterende, hvis man senere skal til at grave, i det nedgravede skrammel.
Måske synes du ikke lige nu, at der skal være andet end carport, de næste mange år
Men man kan jo ændre mening, hvis du sælger huset kan de nye ejere, måske sagsøge dig.

Jeg har brugt megen tid/energi på at fjerne "fortidens" synder på min grund

mvh jens
Skrevet af Maximus på 02 feb 2011 19:42
Tak for svaret håndværkeren. Det var også det jeg regnede med

Det der med privat deponi er en af de medvirkende årsager til at alt jord indenfor et byskilt i DK anses for "mildt" miljøaffald.

Loven er som udgangspunkt at alt erhvervsaffald, som byggeaffald hører under, skal sorteres og afleveres til rette myndighed.

Hvis du bor i postnummer 3000 som står i din profil kan du læse mere her:


Så humlen er hvis at hvis du bliver opdaget/anmeldt eller du en dag sælger huset og køber opdager det, så er du pligtig til at betale for oprensning i samme stil som staklerne med en giftgrund....

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Annonce
Det er vel kun affald hvis du smider det ud? Jeg kan ikke forstå hvorfor det er affald det er sten og beton det kan vel bruges til at lave fundament under din carport? Der er tale om genanvendelse af materialerne.

Jeg har selv en masse natursten og fliser der har været brugt rundt om bede indkørsel osv. på hele min grund. Det er da min plan at grave dem ned og muligvis bruge dem sammen med alt mit grus fra min indkørsel som faskine til afvanding af flisearealet når der er etableret. Er det så også ulovligt?

Jeg er enig i at man ikke skal grave maling rester, gips osv. ned. Men at genbruge sten kan da ikke skade naturen.
Er det bare beton og mursten brokker, kan jeg ikke det store problem med det.
Hedder det så ikke en faskine?
He he, jo det kunne man jo bare kalde det...
Hmmm ! gad vide om det er ham der Koluda de ude i byen kalder Viggo Hvirvelvind
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også