Opsætning af gips på en gasbeton væg?

Hej alle

Jeg har en 2,5x2,5 gasbeton væg hvor den ene side står i et badeværelse og den anden i et almindeligt værelse. Jeg har revet fliser ned i badeværelset og dermed også på den ene side af den omtalte væg. 

Jeg vil derfor opsætte gipsplader på væggen - i badeværelset skal det jo så være vådrumsgips eller fibergips, op på den anden blot almindelige gipsplader.

Jeg har set at man kan få noget speciel klæber til dette formål, som man klistrer det op på, og så giver det et par skruer (hvor mange?). Er der nogle ting jeg skal være opmærksom på i denne forbindelse?

Ca. 1,5x2,5 meter af væggen i badeværelset står i en vådrumszone, jeg vil derfor behandle den med vådrumsmembran efter vådrumsgipsen/fibercement er opsat. Jeg ville opsætte 1 enkelt lag.

/Jesp3r

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvorfor ikke bare spartle eller pudse væggen?
Lidt lang historie, men væggen slår revner (den er bygget af de gamle gasbeton elementer på ca 60x240 i 75mm) og den bliver ved med at slå revner i de lodrette samlinger. Så for at undgå dette fremover, vil jeg beklæde med gips istedet.

/Jesp3r

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Du kan sagtens klæbe pladerne på på væggen.

Der også godkendt klæbere til formålet, forhør dig om hvilket produkter din trælast fører af dem.
Er den bedste løsning af bruge fibergips plader fra fermacell fx? Så kan jeg, så vidt jeg kan læse mig frem til, nøjes med 1-lag 15mm fibergips? Skal de behandles med vådrumsmembran som almindelige vægge?

/Jesp3r

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også