Pollenfilter Caddy

Er der en der ved hvor pollenfiltret sidder på en caddy - har fået skiftet 3 på et halvt år, nu skal skidtet helt ud :-)


Det man sparer i Jem og Fix bruger man i x-tra tid
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Højager.

Dit partikkelfilter sidder enten ved din manifold eller lige efter (skal have en høj temp for at virke) det er en stor rund potte, med 2 slanger/rør ind i, 1 i forrest og 1 bagerst.

Problemet kommer så nu.

Hvis du fjerner det får du problemer med din motorstyring. Dvs. at motoren ikke får det rigtige signal fra partikkelfilteret, og derved generer en fejl, og får det andet kan du ikke fjerne det med hensyn til syn, fordi bilens udslip bliver målt efter at bilen har partikkelfilter, og det krav kan den kun holde hvis der er filter på, du skal nok have Vw ind over, og de skal ændre din motorstyring, og skrive et papir til synsvirksomhedderne om at det er ok at netop DU har fjernet dit partikkelfilter. (det gør de ikke når de kan tjene penge på at skifte dit filter.)

Så beklager, men alternativet er at finde en anden Caddy UDEN partikkelfilter.

Med venlig hilsen

 

Mark Baumann

 

Jammen tak for det svar, jeg har nu osse tænkt mig at efterlade partikelfiltret hvor det er, derimod var det jo pollenfiltret jeg efterlyste...

Det man sparer i Jem og Fix bruger man i x-tra tid
Glimrende, det var lige der - tak for hjælpen

Det man sparer i Jem og Fix bruger man i x-tra tid

Jeg ville ikke tage det helt ud, men i stedet tage det ud og blæse det baglæns med tryklyft. Alt det lort, der sidder i filteret ville ellers være kommet ind i kabinen. Så hellere have ulejlighed med at rense filteret og skifte det hvar tredie gang.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Annonce
Skrevet af Chr. på 03 feb 2011 21:00

Jeg ville ikke tage det helt ud, men i stedet tage det ud og blæse det baglæns med tryklyft. Alt det lort, der sidder i filteret ville ellers være kommet ind i kabinen. Så hellere have ulejlighed med at rense filteret og skifte det hvar tredie gang.

Chr.

Ja, men problemet er at det suger fugt og dermed stopper præcis så meget til at ruderne dugger medmindre blæseren kører på fuldt tryk.

Det man sparer i Jem og Fix bruger man i x-tra tid
Er der A/C i din Caddy?.
René
Skrevet af ALB69 på 05 feb 2011 08:15
Er der A/C i din Caddy?.
René


Nope, desværre

Det man sparer i Jem og Fix bruger man i x-tra tid
Har selv haft problemet i en golf, og løste det ved at tilpasse et stykke skumgummi, i stedet for pollenfilteret, virkede ok i de 3 år jeg havde bilen, og tog ca. 90 % støvet.
Mvh Polle
Skrevet af pptlp på 05 feb 2011 11:10
Har selv haft problemet i en golf, og løste det ved at tilpasse et stykke skumgummi, i stedet for pollenfilteret, virkede ok i de 3 år jeg havde bilen, og tog ca. 90 % støvet.
Mvh Polle


Ok, det vil jeg da prøve, tak for svar Polle

Det man sparer i Jem og Fix bruger man i x-tra tid
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis