Olietønde med ild i, til fest

Står og skal holde en stor fødselsdag, hvor jeg syntes det kunne være hyggelige med et par olietønder med ild i, ude foran hvor folk kunne stå ved..
men mit spørgsmål er så, det er belægning der hvor de skal stå, ville der blive en sort ring der hvor de så har stået? hvis, hvad kan jeg så stille dem på, for undgå det?

Hvis nogle skulle ligge inde med et par gamle olie tønder de ikke skal bruge mere, kunne jeg godt være intr. ( aalborg )

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Tjah, hvad vi du brænde af i de tønder? Hvis det er spildeolie og tjær (nej det er det ikke, for det er noget svineri) eller andet, der løber ud af hullerne i bunden, så vil det lave sorte ringe på belægningen.

Under alle omstændigheder er det klogt at stille tønderne på nogle sten eller fliser, så de ikke står direkte på belægningen.

Hvad med at lave vikingelamper i stedet for. Tag en Ø 30cm og længde ca 1 meter bøgekævle, skærmed en kædesav en kryds gennem den indtil 20 cm fra enden. Stil den lodret og hæld lidt lampeolie (evt lidt tvist etc i bunden til at holde på olien) og tænd den. De er utrolig flotte og noget mere charmerende end en olietønde.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Stil dem på rockwool eller glasuld
Du kan også lave en rist halvvejs oppe eller mere. Feks fra en grill eller ovn. Du kan svejse eller skrue den fast alt efter hvad du har af udstyr. Så laver du nogle huller lidt under for træk. Så behøves du heller ikke så meget brænde.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis