opel zafira

hej
 jeg har en opel zafira 2,0 turbo 200 hk fra 2005
 jeg har en blæser der kører selvom man har taget tændingen fra ???
nogen der har en løsning på det ..
mvh bjarne
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det er blæseren inde i bilen jeg mener
har fundet sikringen og kan pille den ud men ønsker et mere konkret svar men prøver lige og kigger om der et relæ til blæseren overhovedet
Hej Bjarne. Jeg har eksakt samme fejl på en Zafira 2,0 DTI fra 2005, og ja jeg kan godt finde sikringen. Men det er jo ikke løsningen, har du fundet fejlen på din bil? I givet fald vil jeg gerne høre, hvad du fandt frem til! Forløbig har jeg demonteret ledningerne til oliefyret, fordi det værksted jeg kontaktede mente at det kunne være det, der var fejl på! Men men blæseren kører ufortrødent videre, når man stopper køretøjet, vel og mærke kun når motoren er i driftvarm tilstand. Det ville glæde mig at høre fra dig eller andre der har løsningen.
Det ser ud til at problemet er løst, det var formodstanden, burde måske kaldes reguleringen til blæseren (det stod der faktisk også på mærkesedlen på varen, men alle kalder det formodstanden), der gav problemet. Den sidder i luftkanalen mellem blæseren og pollenfilteret.
 
Det der snød mig ved fejlfindingen, var at fejlen var temperatur afhængig, fejlen var der kun, når kabinen havde en vis tempetatur. Derfor var jeg sikker på, at det var en temperaturføler af en slags, der var fejl på.

Jeg vil gerne benytte lejligheden til at sende en varm tak til kunderådgiver Lars Petersen, hos Tegllund i Vejle, for en særdeles venlig og kompetent betjening! Gid der var flere af hans slags på værkstederne.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis