Kant Isolering

Jeg er ved at fylde en krybekældre, der er ca. 95 cm dyb.

Jeg ville starte med at sætte sundolitt 30mm. fra bunden  (betonklaplaget) og op ad beton/kældregrunden, hele vejen rundt og derefter udlægge lega og til sidst ca. 300 sundolitt. Altså kant isoleringen starter fra bunden af og ikke som normalt når man har lagt og rettet de 300 mm sundolitt op.
Måske lidt dumt spørgsmål, ville dette være bedre altså fra bunden af og op, eller er dette spildt arbejde at isolerer hele vejen når jeg udlægger lega.

Hej Jesper
 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kommer lidt an på hvor undersiden af din 300 mm vandrette isolering befinder sig i forhold til det omgivende terræn.
Rent teoretisk ihvertfald.
Fordi flamingo isolerer dobelt så godt som Leca.
Jo højere gulvet er over teræn, jo koldere fordi luften bliver koldere end jorden.

Men den store forskel gør det nok ikke.
Man kan sige at du erstatter 3 cm Leca med 3 cm flamingo.
Så det gavner,
Hvis du har en høj sokkel, og det skal gøre en forskel, så brug 100 > mm flamingo som kantisolering.

mvh jens
Ok, den får sørme 2 gange 30 mm plader altså 60mm. og legaen op ad pladene hele vejen rundt.. 

Så må det være ok......

Hej

Og tak for hjælpen

Godt Vi kan hjælpe hianden....

" src="/DesktopModules/ActiveForums/themes/LDS/emoticons/smile.gif" width="20" height="20">" src="/DesktopModules/ActiveForums/themes/LDS/emoticons/smile.gif" width="20" height="20">" src="/DesktopModules/ActiveForums/themes/LDS/emoticons/smile.gif" width="20" height="20">
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis