Tryk på radiatoranlæg

Hej

I går tog jeg 2 radiatorer ned i forbindelse med en mindre "renovering" af vores 1. sal.

Jeg slukkede for pumpen, hvorefter jeg tappede vandet af anlægget.
Så fyldte jeg vand på igen, men nu vil trykket ikke op hvor det plejer at være på manometeret.

Anlægget kan ses her:

http://www.termix.dk/Default.aspx?ID=190

Jeg mener bestem at kunne huske at trykket har ligget på omkring 1-1,5 bar, hvilket også stemmer fint overens med at nålen har stået mellem to røde streger på manometeret.

Jeg har luftet alle radiatorer ud og fyldt efter med vand, men lige lidt hjælper det. Nogen der har en ide til hvad det kan være, og tager anlægget skade af aat køre med for lavt tryk?

mvh Henrik
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nej, tager det ikke skade af, kan have lidt svært ved at få luften rigtigt ud af systemet, og hvis det er et gasfyr kan det være at det slet ikke vil køre. Men hvor stort er dit brugsvandstryk ?? har været ude for at de var så tilsatte (vandrørene) at det tog en krig for at få fyldt et anlæg op og opnå et ordentligt tryk.
Du har jo tjekket at det ikke er utæt der hvor du har haft skruet på rørene ved de nedtagede radiatorer
Jeg kender ikke mit vandtryk, men tror der er rigeligt med tryk på, har i hvert fald aldrig oplevet noget bedre andre steder.

Jeg har fjernvarme. Tror ikke rørene er sat til da huse kun er fra 1980... Ligeledes bliver anlægget hurtigt fyldt, og der er ikke mere luft at fjerne i systemet så vidt jeg kan se.

Selvfølgelig er det ikk utæt, hvor rørene er proppet af :-) Så dum er jeg heller ikke....

Men du mener simpelthen bare det er et spørgsmål om at fylde mere vand på? jeg stoppede da vandet stod ud af udluftningsskruen på den højest pacerede radiator....
hvis trykket slet ikke kan komme op kan det være du skal finde ud af om du har en utæthed et sted, kan være et rør er knækket da du afmonterede de to rad? ellers kan du hører der bliver lukket vand på når du åbner??

Du må have en fagmand ud tror jeg, det lyder altså mærkeligt at du ikke kan få tryk på, så først lige nu at du har indirekte fjernvarme og ikke direkte

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis