Tørretumbler

Jeg har fået et probelm med min aftrækstumbler.
Der står vand i afløbsrøret. Jeg har isoleret røretg (flexrør), men alligevel står der vand.
Tumbleren har aftræksrør til udluftning på loftet/tag og isoleret på loftet.
Er der nogle som kan hjælpe med ideer/løsninger.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er for langt - en tørretumbler skal helst ikke blæse det mere end højst 2m..

Så hul i væggen og ud - eneste løsning..

 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

Hej Kamp
Der kan ikke laves hul i væg, da den står på badeværelse midt inde i hus.
Jeg kan oplyse, at den har kørt upåklageligt i flere år og først nu skaber vanskelighed.
Ander forslag/løsninger?
Jeg tænker på, at der må være andre som også har mere end 2 m. til taget.
Ja, jeg har ca. 4 meter til taghætten. Det er ikke noget problem... varm luft stiger til vejrs.

Jeg ville tjekke afgangstemperaturen... eller varmelegemets funktion.

Ellers ville jeg netop skyde på defekt isolering, som kan give kondensvand... hos mig var det dog udenpå røret.


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Enkelt - Grunden til du har vand i slangen er at det vand der er i den luft, som din tumbler afgivet køler for meget ned og vandet dermed fortættes..

Årsagen er for langsom luftgennemstrømning i forhold til temperaturændringen..

Så enten skal du sænke den temperatur tumbleren blæser ud med eller du skal mindske det fald der bliver i temperatur i slangen..

Det første kan man ikke - tumbleren blæser samme temperatur ud (kan måske have to trin). Så derfor skal du sørge for at luften ikke bliver afkølet så meget i slangen - det kan så enten gøres ved at isolere sig ud af det - eller få et højere flow gennem slangen..

Hvis det har virket, så er det jo nok slangen det er delvis stoppet på på de år den har kørt..

 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

evt. defekt blæser, eller beskidt.??.. men som andre skriver rillerør skal helst ikke være over 1,5-2m, så du kan evt monter noget glatrør, for at øge dit luftflow.
Mvh Jan J
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis