Til Lina, hpox og Koludabyg og andre venner.

Har haft en del kvaler med jeres og mit indlæg vedr. et åbenbart nyt distributionsselskab, som ville spørge til råds i dette forum.
Mine kvaler går på at det kunne havet været  ( efter mange års rigtig gode erfaringer fra hpox`s og koludabygs`s side ) kunne have været deres datter / søn, som stod og manglede støtte eller erfaring fra gamle og UROKKELIGE støttepiller som os - uden 
konsulentbetaling og andet godtkram som folketingspolitikere gør sig rig på, men som
en nyudsprunget 3.g èr med initativrige ideer ikke kan bruge til noget, og som slet
ikke kan låne penge til.   - - Så er det jeg spørger  - - hvis ikke det er OS som skal hjælpe
de unge frem , hvem skal så hjælpe os over gaden når Lina er blevet rig vi er blevet
endnu mere blinde.
Jeg har da altid anbefalet denne side til alle som var i tvivl. - men skal vi ikke til at
have en debat om hvorvidt en SELVSTÆNDIG må spørge til RÅDS i dette forum - eller
kun GIVE råd - jeg føler ikke Lina prøvede at promovere sig på flottere vis end alle andre med et firma påhæftet sig i dette forum - men hun er sgu også blot en dum unge ! ? 
 Eller hvà

<p><strong><em>Fox</em></strong></p> <p>&#160;</p>
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Selvfølgelig må en selvstændig da spørre til råds alt andet er da noget sludder..
Jeg er ny bruger men min opfattelse af dette forum var da at det var et gi og tag forum.
Altså hvis man vil have hjælp er det da også en selvfølge at man kan give hjælp hvis der kommer et spøgsmål man kan svare på. Og omvendt sådan at folk som bla ovennævnte koluda og hpox der er meget aktiv med at give hjælp selvfølgelig også kan modtage hvis behovet skulle være til stede.. ´Lyder det helt sort
Jeg er ikke helt med på, hvad du egentlig sigter til fox, men lad mig gætte på, at et indlæg er blevet opfattet som en reklame for eget foretagende.
Det er noget vi er meget plaget af til tider, og vi har erfaret, at den slags oven i købet er iscenesat af kreative firmaer, og hvor der sidder f.eks. nogle studerende og tjener penge ved at oprette den slags fake indlæg. Det gider vi ikke være til grin for.
Derfor er vi nogen stykker der meget prompte reagerer, hvis vi ser noget der lugter af gold reklame. Det gider vi simpelt hen ikke have, idet sådant crap hurtigt kan komme til at fylde alt for meget.
Meningen er jo, at vi skal hjælpe hinanden uegennyttigt og vi skal kunne stole nogenlunde på, at det en anden skriver har en vis rimelig sandhedsværdi.

Det vil formentlig nok være de fleste bekendt, at reklamer for sig selv, ikke nødvendigvis behøver at indeholde alene den nøgne sandhed, men at der evt kan være visse elementer af overdreven selvforherligelse, til det løgnagtige grænsende.

Hvis det første indlæg en ny bruger kommer med, er en begejstret skamrosning af et firma, virker det altid lidt underligt. Jeg skal da ikke udelukke, at det kan hænde, at man har været ude for et helt ekstraordinært tilfælde, som man ikke kan være alene med!! , meeeenn

Med venlig hilsen
ktm

 

Hmm.

Jeg har nu brugt denne side i små 3 år, godt nok har jeg kun været "aktiv" i lidt over 1 år, men jeg har da jævnligt været inde og kikke.

Der er stor forskel på hvordan folk de svare.
og der er stor forskel på hvor brugbart svaret er.

Jeg har ikke noget problem med at Koludabyg eller for den sag spotvvs.dk skriver.

De svare fornuftigt på det som folk spørg ind til.

Det som jeg syntes er træls er ligesom KTM, når en helt ny bruger laver sit første indslag omkrig et produkt som han bare finder super godt...

Og da lige en opfordring til folk. husk at klik på sidens bannere, så siden ikke skal lukke pga  at der ikke er penge til serverne

MVH

Peter Nielsen

Undskyld min nye tråd herinde til forgangen tråd, men / og debatten skulle muligvis
slet ikke have været ført, man kan dog ikke nære mig.
Den oprindelige tråd da følgende viste sig:

18 jan 2011 22:14
Hej
Vi har en distributionsvirksomhed og har problem med at finde et eller anden håndværker forum? Da vi omdeler reklamer og mange håndværker kunne sikekrt være interreserede i at få flere kunder, men jeg kan ikke finde en håndværker forum, er der nogle som kan hjælpe?

K.h Lina
lokaldistribution.dk
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

fox
Det er så her fra og videre at tråden følger.

Mit enenste momento er at unge mennesker følger deres netværk på en anderledes måde end
vi gamle gør, altså slår de op på internet, hvis deres barn har røde mærker i panden eller spørger
den gratis sexolog på Ekstra Bladet til råds, hvis "farmand" har været ude og "grisse".
De spørger sgu ikke Farbror Svend eller Faster Sisse til råds. De søger deres vissdom og klogskab
hos nogle som LIGNER Farbror og Sisse.
Nu gør jeg det MEGET firkantet og genereliserende, men mange kommer fra en forskelligartet
baggrung , som vi ikke kan og skal kunne aflæse af vores forumsindlæg, det er lidt derfor at jeg
gerne vil tale de unges sag OGSÅ som iværksætter eller anden form for selvstændig - det er trods
alt dem som skal betale "kradse" ind til vores pension.
Har vi hørt fra Line igen ? - Nej vel - Hun fik sig en lærestreg - opgav hun - forhåbentlig ikke - og det
har vort samfund brug for at hun ikke gør.
Alt i alt vil jeg bare spørge om, hvorvidt nogen ( jeg har ingen erfaring herom ) kunne have interesse
i at hjælpe f.eks. min søn op med en pølsevogn eller min datter med en frisørsalòn ). Dette er blot
eksempler, men tingene går jo ikke længere i arv som i gamle dage, og derfor var mit ønske om denne
måske nye oprettelse af helt fremmed hjælp ønskværdig.

<p><strong><em>Fox</em></strong></p> <p>&#160;</p>
Så fandt, selv jeg, det oprindelige indlæg, og værst af alt indlægget af 18 jan 2011 22:46.
Der knækkede filmen for mig, og Linapigen mistede enhver form for respekt fra min side. Er man så uopdragelig, at man stort set starter med at svine folk til, ja så kan man for min skyld godt pakke sammen.
Kommer jeg et nyt sted, er min første handling ikke at gå hen og sparke et par folk over skinnebenene, sådan bare lige for at markere mig.

Men fox, jeg ved da, at der har været flere tilsvarende tråde igennem årene, uden dog lige at kunne finde eksempler, og der har aldrig været nogen smalle steder med at komme med input.

Men det indlæg Linapigen kom med, må jeg nok sige, var af en sådan karat, at jeg ikke orkede at svare, idet jeg synes det virkede alt for håbløst. Som det blev skrevet i de følgende indlæg, burde man i den branche som minimum og meget let selv kunne finde det søgte. Var meningen at spamme evt. håndværkerfora, som jeg egentlig fik mistanke om, ja så var det rigtignok godt, at der ikke blev oplyst noget.

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
Nu kan vi jo lige så godt lægge et link til den pågældende tråd, så folk ikke selv skal søge efter den.

Håndværker forum søges

Nu kender jeg jo så Lina fra andre forums også, bla. Amino og Solormen, så har stiftet bekendtskab med hende inden denne tråd landende på LDS.

Men nu fik hun altså det svar hun søgte af undertegnet....

Skrevet af Koludabyg på 19 jan 2011 19:33

Mig bekendt er der intet håndværker forum på nettet, og med mindre den er et skjult forum, så havde du sikkert også kunne finde dette via google....

Som jeg også skrev i tråden til hende, så ville andres vilje til at hjælpe jo ikke være særligt stor når hun starter med at svine bruger til herinde som hende 2. indlæg her på forummet.

Hun fik et svar af undertegnet på hendes spørgsmål, og længere var den ikke.

Men helt enig med ktm, hun søgte jo faktisk et forum som hun kunne "spamme" med sin ydelse, på den ene eller anden måde.

Havde disse håndværkere været interesseret i den ydelse hun tilbyder, så havde de jo søgt denne, og ikke ventet på at en sælger ville kontakte dem på et forum.

Derudover er hun jo faktisk også aktiv på Amino, hvor det er tilladt at lave denne slags reklame overfor brugerne, men alligevel valgte hun ikke at sælge hende service her.

Selvfølgelig vil vi da hjælpe så bredt som muligt herinde, og selvom folk måske efterspørger noget vi normalt ikke ser på forummet, men jeg mener da klart at denne tråd udviklede sig som den gjorde, pga. hendes spydige kommentarer allerede fra starten af, men for mit vedkommende så fik hun faktisk det svar hun søgte alligevel at undertegnet, også selvom viljen til at hjælpe hende måske ikke var den største.
Tonen falder heller ikke så heldig ud i et indlæg der underskrives: Kærlig hilsen

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Pudsigt du skriver det Grom!
Jeg føler mig helt utilpas og nærmest omklamret, hvis vildt fremmede MÆND skriver "Kære ktm" til mig og så slutter med kærlig hilsen.
De ved jo ikke om jeg er en modbydelig, ondsindet satan.
Kære er vel så som sin allernærmeste familie, forældre, hvis man nu ikke var forældreløs, sin kone og børn.
Men sådan kan der jo være forskellige meninger!

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg har også svært ved at finde det rigtige..
Men kære kan man godt bruge til at titulerer bestemte personer.. hvis dine hensigt er at lægge en mere personlig tone.
Men kærlig hilsen er kun ment med kærlighed.. og ikke til fremmede.. så derfor kan brev og mails godt begynde med kære og slutte med venlig hilsen - sejlerhilsen eller hvad ved jeg..

Man kan aldrig indlede en skideballe med kære.. efter min mening..

Men for at komme tilbage til tråden. Der er mennesker der tror at internettet er til for deres skyld og vi kun svarer på deres spørgsmål fordi vi skal og ikke fordi vi kan... og vil.. sådan er det..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis