Beskyttelse af vægmaling

Hej

Jeg skal til og igang med projekt børneværelse, og skal derfor have malet en hel jungle på væggen. Jeg har derfor tænkt at jeg ville kunne spare mange penge ved at få lavet farveprøver i alle de farver jeg skal bruge til 29 kr stk., fremfor at købe minimum en 1L til 99 kr stk.

Problemet er at de farveprøver er glans 2, hvilket jeg har fået fortalt hurtigt kan blive "slidt af".
 
Kan man på nogen måde beskytte sin vægmaling mod slid, altså noget ala klarlak?

Mvh

Den fortvivlede maler
18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Fin ide. Sådan set.
Gad vist om ikke du kan bruge forankringsgrunder eller blåt vand. Men lav først en test.

Nu ved jeg jo ikke hvor gamle dine børn er, men du burde måske lade dem være med og i stedet bruge "fingermaling"

Selvfølgelig kan du male det over med en gang klarlak efterfølgende.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Det er da ikke sikkert.
Hvad nu hvis lakken "tværer" kulørene sammen. vis man pensler det på. Eller ruller.
Det der "prøvemaling" er det ikke bare noget vandmalingspjask?
Nej, det plejer at være almindelig vægmaling, i dette tilfælde en glans 2.

Der skulle nok kunne rulles hurtigt over med en gang lak når den ellers er tør, uden at malingen bliver opløst af det.
Mange tak for jeres svar.

Hvor kan jeg finde sådan noget klarlak til væggen?

Mvh

HappyHank
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Jeg ville bare bruge en alm. mat gulvlak eller lign.
Hvis du skal bruge mange forskellige farver, var det måske en ide af tone dem selv? Så kan du bare købe en spand hvid maling med glans 7, og selv putte farve i. Så er du ud over problemet med glansen.
Som jenshøj skriver. Køb en spand hvid maling. Gå ned i søstrene grene, hvor du kan købe farver i tube (de der til at male på lærred med). Dem kan du sagtens tone med, i hvert fald så længe det ikke skal være meget klare farver. Det bruger jeg selv, og det fungere ganske fint. Men det skal måske være klare farver til bladene osv i junglen. Men der kan du jo så nøjes med at købe en eller to farveprøver Og ja, køb en glans 7, eller rul over med klarlak.

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Skrevet af Jacko på 02 feb 2011 19:53
Som jenshøj skriver. Køb en spand hvid maling. Gå ned i søstrene grene, hvor du kan købe farver i tube (de der til at male på lærred med). Dem kan du sagtens tone med, i hvert fald så længe det ikke skal være meget klare farver. Det bruger jeg selv, og det fungere ganske fint. Men det skal måske være klare farver til bladene osv i junglen. Men der kan du jo så nøjes med at købe en eller to farveprøver Og ja, køb en glans 7, eller rul over med klarlak.

Bilka har Dyrups Deco træ og metal på tilbud denne uge i Hvid og Modehvid til kr. 299,- for 2,7 l.
Normalpris er opgivet til kr. 599,-.

Jeg skal bruge den til nogle bjælker i loftet og nogle stolper i sommerhuset - men det skal være lys grå - loftet bliver panelhvidt ligesom ludfarve.

Kan jeg bare tone med en sort acrylmaling som den du foreslår indtil jeg synes farven er der eller skal der anden farve i også for lige at gøre den lidt varmere ?

Den maling på tilbud toner Bilka ikke - kun deres egne Tendens farver vil de tone.




Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Hvis jeg forstår dig korrekt. Du vil tone en hvid til en grå? Kender ikke lige den specifikke maling, men Ja, det burde du kunne. Hvis du vil gøre den lidt varm, kommer du en smule gul i. Men vær endelig forsigtig. N

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også