Motorsav i stykker igen!!

hejsa.. så er det galt med motorsaven igen nu har den problemer med at trække kæden rundet og det er ikke fordi kæden er spændt for hårdt eller løst.
og den krave som sidder rundt ved kædebremsen sidder løs.  
er der nogen her inde som ved hvad der er galt med den og om det er noget der kan laves.

mvh Thomas
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Thomas..
Jeg kan se at din slyngkobling ser så fin og blank ud, hvad der ikke er normalt, du skulle vel ikke være kommet til at give den olie ? I så tilfælde har du svaret på hvorfor den ikke trækker særlig godt, koblingen skal være knast tør !
motorsavens kobling den køre metal mod metal.

hvor imod på scooteren køre med belægning mod metal.

det er lidt pudsigt.!
nej jeg har ikke givet den oile så det skulle ikkev være det.. jeg tror at det begundte efter jeg havde slået kædebremsen fra og skulle til at save igen så ville den ikke rigtig save men tror altså at det har noget at gøre med den metalkappe for den sidder meget løs og køre med rundt. har i andre bud på hvad det kan være?
Selve den metal kappe skulle meget gerne dreje med rundt, det er den der trækker kæden. Kædebremsen sidder i det skjold du har pillet af og er et stålbånd der når den er bremset klemmer rundt om metalkransen. Så måske det var der du skulle finde fejlen, at bremsen ikke slipper ordentligt.
Hvad med de 2 koblingsfjedre på billedet. Har du tjekket om de begge er OK?

Jeg havde omtrent samme problem på et tidspunkt, og først efter meget grundig inspektion, så jeg at den ene fjeder faktisk var revnet (men var fortsat i et stykke)
Satte en ny fjeder i og derefter kørte saven upåklageligt igen.
Annonce
Som i nok godt kan høre er jeg ikke den store ekspert i motorsave
men efter nærmer eftersyn kan jeg konstatere at koblingsfjedrene ikke er revent og kædebremsen klemmer heller ikke, men håndværkeren skriver at metal kappen er den der trækker kæden, men hvis jeg dreje rmetal kappen rundt så er det kun kappen der drejer og kæden drejer ikke med kan, det tænkes at jeg er kommet til at trykke på gas håndtaget mens kæden har været bremset og der med rykket metal kappen løs???
Det kunne ske, men jeg tvivler stærkt på at det er årsagen. Der sker ikke noget ved at give saven gas når den er bremset, hvis selve kæden kan trækkes med rundt når den er bremset er bremsen bare for slap.
Jeg tror at du med dit kendskab til slige sager, er bedst du tjent med at opsøge en fagmand, så hverken du eller saven kommer til skade
inde bag ved slyngkobling og koblingsskål sidder der enten en syjerne eller en roset til at trække kæden. er de slidt i stykker?
så må du skifte roser eller hele koblingsskålen med stjerne

O.H.

Sidder tandhjulet der trækker kæden fast på koblingsskålen.
Har løst problemet. Har skiftet koblingsskålen. Og nu kører den som en drøm : )
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis