Spartle gulv i garage

Hej
Mit betongulv i garagen har mange smårevner og niveauforskelle og dette vil jeg gerne rette ud med en gang selvnivellerende spartelmasse. Men hvilken skal jeg bruge til det? Der skal ikke noget oven på gulver efterfølgende (altså ingen fliser eller andet).

Vh
Carsten

 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du overvejet at slibe det af istedet?
Ellers skal du jo have et helt dækkende lag over hele gulvet, med mindre det du vil, kun er at fuge nogle revner!

MVH Njord

MVH Njord
Generelt er seklvnivelerende spartelmasse ikke særligt slidstærk.
Og slet ikke i lag på under 10 mm.
Men så kan du male ovenpå,
Og så skal det slibes først.

Mon ikke dit betongulv er et gulv med slidlag, deraf de mange revner?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Nej har ikke overvejet at slibe det af. Vil det sige fjerne et par centimeter over det hele? Hvordan / med hvad gøres det? Jeg vil gerne hen til et resultat der giver et så plant gulv som muligt - har også overvejet at give det noget ala det der er på værksteder (2 komponent et eller andet).

 

Har då målt hvor skævt dit gulv er?

Og så må du overveje hvad du går efter, et plant gulv eller et vandret gulv....
Det kan jo være plant / jævn med en hældning..... Og for nogen er det OK for andre ikke.

Men start med at måle lidt på hvor skævt / hullet det er nu.

MVH Njord
Normalt har det ikke den store betydning om et gulv er vandret.

Du behøves bare at slibe ujævnhederne bort. F.eks. med en roterende gulvsliber. Og vand ellers støver det ad h...... til.
Du bør ikke slibe mere bort end højest nødvendigt, slet ikke hvis det er et slidlagsgulv du har.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også