Smadret vindue - bedste 'isolering'?

Vi har et stort glasparti som er blevet smadret. Vindues partiet skal alligevel skiftes helt, så vi vil ikke skifte det ødelagte vindue. Men der er ca 1 måneds leveringstid på det nye parti og imellemtiden har vi så blot opsat en krydsfinerplade foran vinduet. Men vinden pibler stadig ind selvfølgelig.

Jeg tænkte derfor på, om der findes et godt tip eller trick, til hvordan man bedst får lukket en sådan hul midlertidigt, så man kan skærme lidt mere af for vind og vejr?

Er det en krydsfiner plade på hver side af vinduet, lidt isolering og evt noget fuge rundt i kanterne, eller hvordan?

/Jesp3r

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det vil nok hjælpe en del med krydsfiner på begge sider med isolering imellem, men istedet for at begynde at snaske det ind i tætnings masse, lægger du en skumgummi kant hele vejen rundt på karmen og skruer så Xfineren oven på. Så skulle der være lukket af. Find en gammel skummadras og skær lange strimler af den til tætnings lister.

V.h.  Håndværkeren
En måneds varmespild vs indkøbsprisen af pladerne.... overordnet er det de første 50mm isolering der virkelig batter så på den led kan det nok godt betale at lave en "sandwich-konstruktion". Hvis du beslutter dig for at gå igang er det vigtigste dog at hulrummet fyldes ud i hele fladen og tætnes ordentligt ved kanter - worst case med gaffa-tape.

/BOFH


Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Det er nu ikke så meget varmespildet som sådan, men mere det MEGET mærkbare træk der komemr ind, og hvis det var lidt koldere udenfor, er jeg sikker på der ville stå en lille dampstråle ud af vinduet af al den varme ;-)

/Jesp3r

Hvis det trækker så voldsomt ind, må der være ret utæt i dit hus. Fyre du med brændeovn kan den selvfølgelig trække noget luft ind men nok ikke så det blæser ind. Altså var det måske en ide at få lokaliseret de utætte steder i huset.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis