installation vaskemaskine.

Hej

Jeg har fået en smule ældre vaskemaskine, og var igang med at installere den i weekenden.. det gik nu også nemt..
men så da jeg ville starte den første gang, tændte den også fint nok men da den ville til at køre programmet sagde den en fin lille "pop" lyd og så røg sikringen.. Jeg prøvede at bytte rundt på fase og nul (selvom det efter min overbevisning intet havde at sige) men der skete kun det samme

maskinen er tilsluttet en almindelig stik kontakt uden jord tilslutning i mit badeværelse... Jeg bor i en ældre boligblok hvor der kun er 1 10A gruppe og en 3 f kraft gruppe..  desværre kan jeg ikke tilsluttet den til kraft gruppen da der er alt for langt. (nærmeste kraft udtag er i modsatte en af lejligheden)

er maskinen færdig, den virkede fint da vi pillede den fra for 3 uger siden.

mvh kim

Edit: Maskinen er en Whirlpool AWM 254 - 800

Hovsa

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Noget kunne jo tyde på at sikringen er for lille, så du er nok nød til at få lagt kraftkabel fra den anden end af lejligheden.
Du kunne prøve at skifte 10A sikringen til en 13A.
Afhængig af installationen kræver det måske udskiftning af en bundskrue. Elektrikerarbejde.
Hej,

Prøv lige at lette låget på den, det kunne lyde som om at den støjkondesator der sidder på indgansstrømmen er smuttet..

Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

Lidt om mig her

Havde igår aftes en elektriker ovre og kigge lidt på det hele..

vi kiggede det hele lidt igennem og prøvede igen at slutte den til så fase var på fase og nul på nul og sjovt nok så fungerede den nu.. troede nu godt nok ikke det havde nogen betydning..

men tænkte på hvor meget sådan en vaskemaskine normalt trækker af watt?
det ville nok være optimalt at den var tilsluttet kraft eller bare sin egen sikringsgruppe.. så prøver lige at tage kontakt til mit boligselskab, da jeg et eller andet sted finder en gruppe på 10A lidt underdimensioneret til en 4værelsers lejlighed nu om dage.

Hovsa

Som nævnt, er det tilladt at skifte en 10A sikring til 13A.
Annonce
Som nævnt, er det tilladt at skifte en 10A sikring til 13A.

Det er en sandhed med modifikationer, det afhænger af hvilken type ledninger der er brugt i huset, spørg elektrikeren først.
Tak for hjælpen, er ved at overbevise boligselskabet til at "opgradere" el installationerne i bygningen

Hovsa

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis