Drejeligt skur/hytte???

Har lige læst en artikel i pol om Berhard Shaw http://i.pol.dk/kultur/article1181310.ece.. hvor de fortæller at han havde en drejelig skrive- hytte der kunne drejes efter solen.
Hvordan laver man mon den???
36 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mon ikke man bruger en stor drejeskive lige som dem man før hen brugte til at vende lokomotiverne på
Du kan osse bygge et skur med glas hele vejen rundt.
Så slipper du for drejeriet.

Men skal det være drejeskiver køber du dem hos DSB.
Nu hvor de har opfundet lokomotiver med bakgear har de sikkert nogle billigt til salg.
Skrevet af pingoline på 31 jan 2011 17:53
I hvilken butik kan jeg købe sådan en drejeskive??????mon????

Sådan en drejeskive går man ikke lige ind og køber, den skal fremstilles af et smedefirma eller lignende, og du skal først have en ingenør til at beregne og tegne hele opstillingen. Men selvfølgelig har du jo lige en halv milion for meget du kan bruge på sagen IK-ÅS
Du kan selvfølgelig gøre det meget meget billigere selv, men det kræver ligesom at du sætter dig ind i hvordan en sådan virker. Og ellers kan du sikker købe en der ikke længere bliver brugt hos DSB.

Ps. hpox, et damplokomotiv køre lige godt forlæns som baglæns, men det er p.g.a. udsynet for føren er det bedst at vende det.
Tak for de gode svar..nu ved jeg hvorfor der aldrig er nogen der har gjort ham bernard Shaw kunsten efter, de sidste hundrede år.hmmm.Man kan flyve til månen. Men at bygge et roterende hønsehus til under en halv mill. det har endnu ingen andre fundet ud af...
Hvis hytten ikke er super tung, og gulvkonstruktionen ikke behøver at hvile på utrolig mange punkter, så skulle det vel være muligt at sætte nogle solide hjul rundt langs kanten, og en lignende cirkel af hjul længere inde imod midten, og så have en styreskinne til hjulene. Så skulle den vel nok kunne drejes. Der skal tænkes nogle tanker inden det laves, og en lokomotiv-drejeskive er vist ik nødvendigt.

mvh jan
Hvad med at fylde ungernes soppebassin med vand og så etablere en tømmerflåde med et skur herpå?
Så kaster du blot ankeret ud på græsplænen når retningen er passende.

"Lad falde hvad ikke kan stå"

hvis "lokoskive" er for stort.

kan der bruge en udstillings skive til biler er med motor der drejer den rundt.
er det til astronomiske projekt stjerne telescop eller soltelescop.!
Skrevet af pingoline på 01 feb 2011 06:38
Tak for de gode svar..nu ved jeg hvorfor der aldrig er nogen der har gjort ham bernard Shaw kunsten efter, de sidste hundrede år.hmmm.Man kan flyve til månen. Men at bygge et roterende hønsehus til under en halv mill. det har endnu ingen andre fundet ud af...

Nej det er for dårligt der ikke var bedre hjælp at hente! 

Spørgsmålet er ellers tit oppe at vende herinde men det er ikke lykkedes at løse problemet ordentligt endnu 

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Der er yderligere 26 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis