hundetransportkasse

nogen der har tegninger eller billeder af hjemmelavet hundetransportkasser til bilen eller måske bare en god ide til materialer? de er jo hunde dyre at købe
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.

Jeg lavede sev en hundekasse, inspireret af et indsag på DR's rabatten.

Der var nogle fine billeder og beskrivelser af projektet. (Jeg kan desværre ikke lige finde linket)

Men det bestod af 2 murerbaljer, der var sat oven på hinanden. Derefter var der skåret hul i, så hunden kunne komme ind og ud.

Jeg brugte selv idéen til min egen hund.
Jeg startede med at lægge de to baljer oven på hinanden. Derefter popnittede jeg dem sammen. I DR's beskrivelse, bruger han, så vidt jeg husker, 8mm. bolte og møtrikker. Men det holder også fint med mine nitter.

Så lavede jeg et fint hul i den ene ende og lavede en "låge" vha. et stykke rionet. (Når jeg kommer til min egen komputer, kan jeg lægge nogle billeder op.)

For at det ikke skulle blive for mørkt inde i kassen, avede jeg nogle lufthuller hele vejen rundt for oven i kassen. Så kunne den også kikke ud af vinduerne.

Ialt blev prisen lige omkring de 125,- Inkl. den ristede hotdog og cocio jeg fik, da jeg hentede materialerne.

Nu da hunni er blevet et år, har jeg investeret i et rigtigt hundebur. Den er også gjort fast i bilen, og der er fast bund og vandskål. Det er fordi jeg kører meget med min hund, og der er lidt mere sikkerhed i denne.

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
http://www.dr.dk/DR1/Rabatten/Indslag/2005/1005161437

rigtig meget tak til jer begge, en rigtig fin ide, tro bare min ruhår er lidt for stor til den løsning
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis