Fliser i lille badeværelse

Hej Folkens,

Jeg skal have lavet nyt badeværelse. Jeg vil have fliser på væggene, men jeg ville helst nøjes med fliser i den ende hvor der skal bades. Jeg synes at have hørt at det er lovpligtingt at smide fliser på hele badeværelset når det er et lille rum? badet er ca. 2 kvm.

Mvh
Nis Jensen
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er ingen krav om, at der skal være fliser på væggene i hele badeværelset, men der krav på at det skal vådrumsikres på alle vægge og gulve, når rummet er mindre end 3,25 m2.
Tak for svar, lige det jeg søgte.

Jeg så et boligprogram hvor de brugte en slags gipsplader til at vædrumssikre, er der nogen der ved havd de hedder?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Enten vådrumsgips eller fermacell fibergips
Hvad er definitionen af en vådrumssikring?

Har banket fliser af væggene og vandskuret disse.
Der er stadig fliser i brusenichen og ved håndvasken, som bliver skiftet sammen med gulvfliserne, når tid er.
Så er vandskurede og malede ( alm akrylmaling i glans 10) vægge i et badeværelse på 3 m2 et problen jvf bygningsreglementet?
Vådrumssikring er en membran, hvor vandet ikke kan trænge igennem
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Glemte lige at skrive, at det ikke er nok at montere vådrumsgips eller fermacell, der skal en vådrums membran uden på.
Hvad er og hvordan laver man en vådrums membran?
En vådrumsmembran består af en slags gummihud der smøres på gulv og vægge. Endvidere armeres der i hjørnerne samt rundt om gennemføringer såsom gulvafløb og ved blandingsbatteri.
Lips har et sæt, der består af en spand lim, en pose cementbaseret pulver, samt en rulle armering. Man fastgør armeringen med en smule af limen, blander resten op med pulveret og smørre det på. Der fåes også en-komponent typer.

mvh
BS

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Sætter man så filt op efter? hvordan opnår man den helt glatte væg med vådrumsmembran, altså hvis ikke man vil have fliser op?
Kermit. 2 komponent vådrumssikring fra LIP's eller Alfix eller hvad der nu findes , det er ikke for begynder. Hvis det er første gang man skal lave sådan en, vil jeg anbefale 1 komponent.

Til Nisjensen. ja, så må man igang med at spartle.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også