Stiksav kontra Rundsav

Hey alle

Hvis i nu havde en god bordrundsav og en god kap/gering.
Og i skulle vælge mellem en god stiksav eller en god rundsav?

Jeg tænker lidt at det ville være få opgaver jeg ikke ville kunne gøre på enten kap/ger eller bord.
Og hvis det er så få opgaver ville en god stiksav så ikke trumfe "endnu en rundsav".
Her tænker jeg på de mange flere opgaver en stiksav kan løse?

Jo jeg kunne gå ud og købe begge dele.
Men jeg gider ikke have grej liggende der ikke bliver brugt...

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Når du har bordrundsav og en god kap/gering, ville jeg da snuppe en stiksav.

Hvis du endelig vil have en rundsav, så køb en dyksav med føreskinner, det er et fantastisk stykke værktøj.
Jeg købte selv en sidste sommer, jeg troede ikke rigtig de ville blive brugt, men den bruger jeg nu rigtig meget.
Jeg før havde jeg et par alm. rundsave, som stort set aldrig bliver brugt.

XL profcenter har en rigtig god Makita 4351T stiksav(220 volt) på tilbud til 699 + moms

Jeg bruger da selv ofte stiksav, især min Bosch baterimaskine, men den til 220 volt, bliver da også luftet jævnligt.

mvh jens
Jamen det var også min konklusion. Så bliver det en stiksav.
Jeg havde faktisk et kært øje til lige nøjagtig den Makita der bare i England istedet.
Der koster den Ca 950 med 20 assorterede blade.

Mvh Martin
Så kan det da vist ikke svare sig at købe i UK.
Når du kan få den for 874 kr incl moms  hos XL

mvh jens
Når jeg sidder ud for Afrika's kyst og skal bestille hjem til den ejendom, der skal renoveres når jeg kommer hjem.
Så er det besværligt at handle i XL :-P og hvis de 20 blade er mere end 100 kroner værd (hvilket jeg gætter på) så kan det :-)
En stiksav kan bruges til mange ting som en rundsav ikke kan klare man kan ikke sige det omvendte.

Med alle de klinger der er adgang til så er den uundværelig specielt når du har en kap gering sav religions snakken om mærke vil jeg ikke blande mig i. Jeg er mere til at købe noget rigtigt billigt på tilbud, bruge det hårdt og så efterhånden tage stilling til om jeg har brug for noget med flere funktioner eller om jeg helst vil have flere af samme slags så jeg ikke behøver at skift det værktøj der sidder i.

Men hver sin smag
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis