Hjælp til at bygge reol efter "hungarian shelves"

Hejsa,

Jeg går og tænker lidt på at bygge mit eget reolsystem til stuen. Jeg har et par spørgsmål. Modellen jeg har tænkt mig at konstruere er flg.:

http://www.instructables.com/id/Hungarian-Shelves/

Let modificeret så den ser sådan her ud:

_I___I_
_I___I______
_I___I____I_
_I___I____I_

Selve hylderne har jeg tænkt mig at lave af bordplader fra Silvan i enten ask eller bøg - de materialer kan jeg købe til ca. 2-2500 kr. Derudover skal jeg selvfølgelig have stængerne til at bygge reolerne med, monteringen til væggen og til sidst kiler. Kilerne regner jeg med at lave selv fra overskudstræet fra bordpladerne. Hvis jeg er helt hen i vejret så må i godt sige til
Mine to største bekymringer:

1) Anyways - hvilke lodrette stænger kunne man forestille sig ville fungere? Jeg tænker 180 i højden og så 5x6 cm, og de mindre 100x5x6cm. Hvilke foreslag har I? Og hvor skal jeg købe det i Københavnsområdet?

2) Jeg har en gipsvæg...... :/ Det burde vel kunne lade sig gøre på den ene eller anden måde, men skal jeg have fat i nogle specielle rawplugs? Og hvilke forbehold skal man tage når man kaster sig ud i noget, der skal bære bøger/dvd'er, evt. en pladespiller og selve hylderne?

På forhånd tak!
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vil give Koluda ret...Det er super gode plugs til gips....har hængt en 47" fladskærm med et vogels beslag op i en gipsvæg med 5 af de banditter og det sidder godt fast
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis