Refraktometer ? eller...........

Sammen med noget andet hardware jeg handlede mig til, medfulgte et instrument, jeg ikke rigtig kan blive klog på og som der ikke medfulgte nogen brugsvildledning til.

Nu kan vi jo desværre ikke bringe billeder her, men skulle der være nogen som kunne have interesse i at hjælpe/se det som en udfordring, kunne vi fortsætte dialogen via mail, hvor jeg også kan tilsende de billeder jeg har taget.

venter spændt :-)

mvh Hardware-nørden ;-)
Sammen med noget andet hardware jeg handlede mig... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Linket virker ikke

Så må det vel ligne det her?

Så er det vel bare at sende en mail til firmaet, så sender de sikkert en manual til dig u/b.

mvh jens

Hehe gid det var så let. De siger det er en tidligere model som de ikke har manual til. Fandt en på ebay fra 1962, så det er sikkert rigtigt at det er "EN TIDLIGERE MODEL". -Men fx gamle endog meget gamle mikroskober fungerer præcis lige så godt som nutidens ditto ;-) , derfor kunne det da være interessant at se om det virker og kan bruges.............
Bent... du skal stå i fanebladet Vedhæftede filer, ikke i Mine filer.
Er dit billede et .jpg?
Visse andre filformater kan give bøvl.

" Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "

Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Øh hvad er det for en dims, hvad kan den og hvorfor ?? 
Ja se DET var jo lige den hjælp jeg skulle have. MANGE mange tak :-)

Annonce
Det bliver da mere og mere mystisk, hvad er den dims til ?????
Du kan søge på "refraktometer", så vil du sikkert kunne finde en lang forklaring. Mulighederne er relativt mange, alt efter typen. De mest simple håndholdte modeller anvendes fx på autoværksteder som en hurtig og let måde at fastslå frysepunktet på kølevæsken. Forskellige typer kan bruges til analyse af forskellige væsker.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis