Brosten - for dybe mellemrum...

Jeg har det problem, at gruset imellem mine brosten er regnet væk, så havemøblerne falder i...
HVAD skal jeg gøre?
Når jeg efterfylder med grus, regner det væk igen.
Tørbeton?

 

26 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
I visse byggemarkeder kan du købe noget specielt fugesand. Fyld fugerne med det og stamp det ned med f. eks en elektrikermejsel og fyld så igen og stamp til fugerne er helt fyldt op. smid evt et par m.m. fugesand ovenpå til sidst.
Efterhånden vil reng og sol tørre sandet op så det bliver ligeså hårdt (næsten) som beton.
-Og man er altid forsigtig når man fejer ovenpå brosten. Ikke noget med at smide børsterne ned i fugerne.
-Det samme gælder for chausse´ sten...

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Beton giver ALTID slør, hvis du ikke giver det en tynd saltsyreblanding til sidst.
Skal man iøvrigt rense fuger op hedder svaret trykluft. -Det tager det meste -og er meget hurtigere .og knap så fysisk hårdt.
-Sagde den nu fhv. Brolægger, med ødelagte knæ...:-S

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Hej
Prøv evt. at lave en prøve fugning med stenmel, ved ikke om RBR Supersand kan bruges? (kender ikke virkningen på brosten + koster dyrt).
Annonce
Skrevet af shortcut på 29 jan 2011 19:02
Beton giver ALTID slør, hvis du ikke giver det en tynd saltsyreblanding til sidst.
Skal man iøvrigt rense fuger op hedder svaret trykluft. -Det tager det meste -og er meget hurtigere .og knap så fysisk hårdt.
-Sagde den nu fhv. Brolægger, med ødelagte knæ...:-S

Det vat en fin lille detalje der lige kom med der..   Efter hvor mange år opgav dine knæ?

www.tunebro.dk

Alt i  Brolægning udføres på hele sjælland.  Vi  Brolægger  med alle Stentyper.. Nyhed: Lithos Natursten

4..ud af 10 år, men de var nu slidte i forvejen. Derefter kørte jeg entrepenørlastbil og minigraver. En dag væltede jeg ned i en udgravning med en miniged uden hus. Så stoppede den leg :-)
Jeg ved iøvrigt ikke hvor mange brolæggerlærlinge jeg har lammetævet fordi de ikke har brugt ordentlige knæbeskyttere.
Nu begynder de at komme tilbage til mig og sige undskyld for at de ikke hørte efter....

P.S. Kendte du den med at blæse fugerne op ? Det er både hurtigere og, med et langt blæserør kan du faktisk stå op og gøre det..

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Ja det er lidt ærgeligt at man skal runde de 30 før man begynder at tænke på sig selv..:-( Jeg kan slet ikke undvære mine knæpuder,høreværn,sikkerhedsbriller og støvmaske efter man har tilvænnet sig at bruge det, selv om man nærmest ligner en kampklædt soldat når man står der med sin vinkelsliber .. :-)

Nej jeg kendte ikke det trick, men elsker at lære nye fiduser, selv efter 10 år i branchen..:-) Så mange tak..

www.tunebro.dk

Alt i  Brolægning udføres på hele sjælland.  Vi  Brolægger  med alle Stentyper.. Nyhed: Lithos Natursten

Tak for et par rigtig gode forslag, og tak for den hyggelige lille chat imellem fagfolk mit indlæg afstedkom.
Til sidst lige et tillægsspørgsmål: Den tynde saltsyreblanding, hvad påfører man den med?. Det er vel vigtigt, at man ikke sprøjter på sig selv eller sit tøj???

 

Der er yderligere 16 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis