Salg / omregistrering af knallert 30.

Hejhej.
Står og vil sælge min knallert 30.
Har før haft problemer med at køber ikke omregistrede til tiden. ( dog var det en bil )
Hvordan søren kan man sikre sig køber får det gjort så jeg ikke skal betale forsikring ? Eller kan jeg bare afmelde forsikringen ???
På forhånd tak

 The day you quit is the day you lose.
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du fortæller køber at du afmelder forsikringen om eks. 3 dage, så er den potte ude.
Du kan jo ikke forlange at køber skal købe en ny forsikring på helligdage eller Lørdag Søndag.  Køber kan også købe en forsikring så den gælder fra den dag han overtager køretøjet, det er så bare at lave en aftale, eventuelt med at halvdelen af salgs beløbet skal betales ved tilmelding og resten når han / hun overtager. Så kan du lave en kvitering med det aftalte akontobeløb hvis forsikringen forlanger at se en kvitering af køber.
Skrevet af Håndværkeren på 28 jan 2011 23:06
Du fortæller køber at du afmelder forsikringen om eks. 3 dage, så er den potte ude.
Du kan jo ikke forlange at køber skal købe en ny forsikring på helligdage eller Lørdag Søndag.  Køber kan også købe en forsikring så den gælder fra den dag han overtager køretøjet, det er så bare at lave en aftale, eventuelt med at halvdelen af salgs beløbet skal betales ved tilmelding og resten når han / hun overtager. Så kan du lave en kvitering med det aftalte akontobeløb hvis forsikringen forlanger at se en kvitering af køber.


Okay, super.
Vidste ikke man bare kan afmelde forsikringen, så kan folk jo køre rundt uden forsikring !?


 The day you quit is the day you lose.
Det er der helt sikkert også en del unge menesker der gør, men det er så også dobbelt så dyrt for dem når de bliver snuppet.
Skrevet af Lauhansen på 28 jan 2011 17:04
Hejhej.
Står og vil sælge min knallert 30.
Har før haft problemer med at køber ikke omregistrede til tiden. ( dog var det en bil )
Hvordan søren kan man sikre sig køber får det gjort så jeg ikke skal betale forsikring ? Eller kan jeg bare afmelde forsikringen ???
På forhånd tak


På skats hjemmeside.: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1817299&vId=0

står der at man skal inden 3 uger meddele SKAT, om en omregistrering, men godt nok for en bil, men jeg tror at reglerne er de samme, da en knallert 30 også er et køretøj med nummerplader som de selv skriver.


L.Sindalsen

Mariagerfjord

 

 

Nu har jeg så solgt den knallert 30. Køber har ikke omregistreret, så jeg har fået et brev fra SKAT hvori der står den er uden forsikring ( har jeg jo sagt op ) og at politiet inden 8 dage vil komme og klippe pladerne.
Hvad skal jeg foretage mig nu ?
Var så snotdum ikke at få købers navn og adr, og hans mobilnummer prøver jeg at skaffe fra mit teleselskab.

 The day you quit is the day you lose.
Annonce
Sletter du modtagne opkald i din mobil da ? Ellers vil du kunne finde nummeret der, og skat kan ikke så godt komme og klippe pladerne hos dig da du jo ikke har knallerten mere !
Vi ringede ik sammen, kun sms. Og jeg er den uheldige ejer af en Iphone, den gemmer ikke numre man har sms´et med..
Tænkte der ku bli noget med politiet tror jeg gemmer knallerten og køre på den uden forsikring..
Mener der er noget med man kan underskrive en erklæring hos skat, der siger man ikke har køretøjet mere. Og så er den potte ude af verden.

 The day you quit is the day you lose.
Så er det da bare at få undeskrevet i en fart, så du ikke behøver ærge dig mere over det. Måske du kan underskrive den hos Politiet !
Og det har så været dig en lærestreg ÆV ÆV & ØV
Det er ikke korrekt, at en Iphone ikke gemmer noget vedr. SMS. iPhone laver da en tråd man over hele SMS korrespondancen, men har du slettet den, så er den naturligvis væk.

Men du kan som håndværkeren jo skriver være ligeglad, da du ikke har knallerten mere. Så der er ikke noget at klippe plader af.
Du skal udfylde en blanket på skat.dk. Blanket nummer 21065.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis