Skift af blink kontakt på Passat

Hej
Min gamle passat har en slidt blinkkontakt, skal holdes nede når man blinker til venstre for at holde relæet trukket.
Er der nogen her der ved om den er besværlig at skifte, rattet skal vel af?
det er sådan en her
http://www.thansen.dk/product.asp?c=4820871208&n=499099191&pn=1030607474
Kewin

 

Assumptions is the mother of all major fuck-ups !!!

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Det er ikke så besværligt, med mindre der er airbag i rattet ?. Er der ikke det, kører du frem så hjulene står lige ud, så tager du ratpuden af, mener den er trykket på, ellers sidder den skruet fast fra bagsiden. Inde under sidder en stor møtrik som du skruer af, tager ledning til horn af, trækker rattet af, og så kan du komme til at skifte kontakten, og samler i modsat række følge. Pas på ikke at dreje på rattet, ellers vil rattet stå skævt, når du kører lige ud.

Mvh Polle

Ps. der sidder noget plastik afskærmning, om ratstammen, som skjuler kontakterne, de skal selvfølgelig også af.
Vil give Bredker ret, hvis du har en krogslund autodele, i nærheden så hellere der, de sælger tit originale vw dele !
og lad endelig vær med at købe den ved thansen , medmindre du gerne vil skifte den igen indenfor det næste halve år


Vil sige jeg tit har købt reservedele, bla. lys kontakt og bremser hos T-Hansen, og det virker fint... Fik skiftet bremser ved en automester, og de var skæve 14 dage efter.. alle andre gange har jeg brugt skiver og klodser fra t-hansen, og de virker hver gang..

Kan godt være det er mig der er heldig, men vil mene kvaliteten er blevet meget bedere i løbet af de seneste par år..

Jesper Pedersen

Hejsa
Nu fik jeg den skiftet. lige ud af landevejen på sådan en gammel svend af en VW
Det tog 45 minutter, så var alt samlet igen
Og det blev en T-hansen kontakt. Den går godt nok lidt trægt i forhold til den gamle, men den var jo også 20 år gammel og original kunne jeg se.
Det er alligevel rart at have gamle biler hvor man kan lave alt med et bøjet søm og en slaggehammer
Kewin

 

Assumptions is the mother of all major fuck-ups !!!

Annonce
når du valgte en T-hansen del, så hav lige en pulverslukker med når du kører

 

Nu har en ansvarlig billist jo altid en pulverslukker med ikke
Kunne jo være man stødte på en fransk bil undervejs.......
Kewin

 

Assumptions is the mother of all major fuck-ups !!!

Selvom der er mange kinesere så tror jeg ikke på at de gider at bygge en fabrik der kun laver blinkerarme til T Hansen.
René
T Hansen får de fleste af sine varer i en speciel kvalitet, kaldet M F N = Mindste fælles nævner. For øvrigt tror jeg de er lavet i Italien

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis