Filt eller ej?

Hej

Er snart færdig med at renovere mit badeværelse, og nu er turen kommet til væggene.

Meningen er/var, at der skal filt på den spartlede vådrumsgips uden for brusenichen.

Men så er det jo, at man snakker med nogen, der kender nogen, der har erfaring med noget

Jeg har nu hørt, at man ALDRIG skal komme filt på badeværelser, men blot male oven på den spartlede væg.... Limen kan ikke holde, og mange malere bruger nu deres arbejdstid på at renovere badeværelsesvægge hvor filten er ved at falde af....???!!!??

Hvad siger i til det?

Mine vægge er ganske lige og jævne, og jeg ville såmænd ikke være bleg for at male direkte derpå, men filten tjener vel et eller andet formål

Jeg vil helst bare gøre det rigtige.

Mange hilsner fra gitte
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det har jeg nu aldrig hørt om........ Jeg har selv sat glasvæv op på mine gipsvægge i badeværelset og efterfølgende malet med vådrumsmaling, og det holder fint. Ved at male direkte på gipsvæggene skal der ikke mange stød eller slag til før du kan male igen.

Med venlig hilsen

Anders

du skal bare huske at bruge vådrumslim som feks. http://www.farvelandonline.dk/vis/p/vaadrums-vaevklaeber/vaadrumsklaeber/
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Ja, der er ingen hold i det, der skal bare bruges den korrekte klæber til formålet.
Du kan roligt sætte filt op,- ingen problem Forankringsgrunder (Evt en vandig alkyd), Vådrumsklæber, filt og slut af med glans i malingen. Men der burde heller ikke ske noget ved at spare filten væk, hvis man vil det.

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også