Hjælp til montering

Hej Alle

jeg søger lidt hjælp til montering af Siemens koge plade ( E1875TB11E/2)

For enden af ledningen er der en stor sort boks, med en multistik i, dette skal i et komfur sikkert... Sådan et har jeg ikke, så ledninger er klippet af ( kan sættes på hvis det går helt galt)

Nu står jeg med følgende ledninger i hånden:

1 stk blå
1 stk Sort
1 stk Grøn/gul
1 stk Brun
1 stk Grå

Ud af væggen i stikboksen som den gamle kogeplade sat i stikker der muffer ud i farverne, sort-brun-grøn/gul og blå, så de er sat på plads.

Men den grå, hvad er det for en fyr?

Jeg har sat strøm til pladen nu, der er liv i den, med får et "F" og et "0" frem på displayet, som er noget intern fejl af en slags...

Jeg har googlet, men kan ikke finde en manual.

Er der nogen her inden som kan hjælpe mig, da det er min mad aften i morgen, skulle det gerne virke )

VH

Anders
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Til AndersKlause!

Nu gætter vi lige engang. Er det et komfur med induktionsplader? Hvis det er det, så har det ifølge Siemens hjemmeside en tilslutningseffekt på ca. 7000W. Det betyder, at det måske skal tilsluttes 3F0J. Hvis det er tilfældet, passer antallet af ledninger. Under alle omstændigheder er den gul/grønne jordledningen, så den tilsluttes den gul/grønne i vægudtaget. Den blå eller lyseblå er sikkert nullen og resten er så faser. Har du noget at måle spænding med? Så kan du lige måle i vægudtaget om der er 230 volt mellem blå og en af de andre ledninger. Dog ikke gul/grøn. Står der intet på kogepladen om, hvordan den skal monteres?

fase
Hej

ja der er tale om en kogeplade, men den grå skulle til fase.. så langt så godt..

har stadig fejlen på enhenden.

Jeg har nu fået oplyst at det er en "poly" boks der sidder på pladen, og derved kan kogepladen kun bruges sammen med en ovn, da de skal kobles sammen.

Er der nogen der ved og der findes et tid, så jeg kan bruge pladen uden at have ovnen?
hvis den skal bruges sammen med en ovn tror jeg ikke du kan få det til at virke
den fejl du skriver kunne godt være fordi den ikke har nogen tilslutning til ovn og dermed ikke nogen knapper til at skrue op/nod med
Hej. 

Jo kogeplade har skam egne knapper, så det burde kunne lade sig gøre
ja det burde man kunne så.
du skriver at der kommer en sort,brun grøn/gul og blå ud af vægen, det der er galt er at du mangler en fase lig nu har du 2 faser nul og jord.
Annonce
Har du forbundet alle faserne (ved at luse den ene) ? Så forbindelserne da på plads, men du har måske ikke effekt nok, når det skal i brug, da den ene fase fra væggen skal forsyne 2 faser i kogepladen.

Men det vil sikkert ikke give fejlbeskeden. Den har nok desværre noget med det manglende komfur at gøre.
Hej

Ja alle faser er forbundet, man har da ikke lavet nogen lus?

Jeg gætter på kan man snyde kogepladen så den tror den har en ovn?

Hvad er formålet med at koble den til en ovn?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis