Outline vinduer?

Jeg har fået et, syntes jeg selv, rigtig godt tilbud på nye vinduer og dører til mit hus, fra Outline Vinduer. For 8 vinduer, 1 terassedør med sideparti, 1 hoveddør med sideparti og 1 hæve/skydedør, skal jeg give ca. kr. 42.000,- inkl moms og fragt.

1) Er det ikke en fornuftig pris?
2) Jeg har også fået tilbud på KPK og Rationel. KPK var lidt dyrere, men ikke meget. Dette blev begrundet med de ikke havde samme gode aftale med KPK. Rationel var en anelse billigere, men ikke meget.

Jeg hælder selv mest til bare at sige go til Outline vinduer. Alt hvad jeg har kunne finde om dem, vidner om et ordentligt kvalitetsprodukt, med tilhørende god service mm.

Hvad siger folket?

/Jesp3r

20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Med risiko for at få høvl lige om lidt ;-)

Jeg har skiftet alle mine vinduer i huset - af flere omgange.

Nogle fra JNA-vinduer - kvaliteten var sådan set OK - men servicen elendig - ikke anbefalelsesværdig.

Andre fra www.ligetil-vinduer.dk - produceret i Letland - men hvem gør ikke det ??

Der fik jeg færdigmalede vinduer i min valgte RAL-farve af en fornuftig kvalitet og til en god pris - og bedst af alt - en fremragende service.

Til sommerhuset har jeg købt hos Vrøgum-vinduer - nok den bedste kvalitet jeg har set - og de dyreste jeg har købt - " tilpasset den jyske vestkyst "

KPK,Rationel og de andre " mærkevarer " er i min terminologi ikke bedre - bare dyrere.

De er sandsynligvis også produceret i et af de baltiske lande - meget benyttet af vinduesfabrikanter.

Kom så med kritikken ;-)


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

KPK bliver ikke produceret i østlandende, men i Jylland...

Og er efter min vudering kvalitetsmæssigt noget af de bedste på markedet.

Og er klart bedre end JNA vinduer, og ja har set begge.

Jeg ville nuppe tilbuddet fra Outline hvis jeg var dig, det er en god pris, specielt fordi der er en hæve - skydedør også, de er ikke helt billige.

Men på anden side hvis du ønsker KPK vinduerne, så kan en anden med bedre prisaftale måske skaffe dig partierne billigere, så du matcher tilbuddet fra Outline, jeg syntes dog at om vinduer er Outline eller KPK betyder ikke det store, de levere begge kvalitets partier i høj DANSK kvalitet.
KPK og Outline er så vidt jeg er orienteret ejet af samme moderselskab. Og jeg har fået at vide at KPK får deres træ leveret fra Outline, om det passer ved jeg dog ikke. Så hvad den reelle forskel er på de 2, ved jeg faktisk ikke - mon ikke den er minimal? Og selv om man kunne få KPK til at matche tilbudet (den pris jeg fik på KPK var kun ca 1500,- højere end Outline), så føler jeg ikke umiddelbart der skulle være nogen grund til at vælge KPK fremfor Outline, eller Outline fremfor KPK for den sags skyld?

Har forspurgt en anden på priser på KPK, men han vendte aldrig tilbage ;-)

/Jesp3r

Jamen er det så lidt, så nup dog Outline.

Nej, det er ikke samme selskab, men begge er med i Inwideo gruppen, så benytter derfor samme profiler og træ, derfor er deres kvalitet på selv træet også det samme, men derfor kan der godt være finish forskal på de 2 produkter....

Nen Outline er jo en del af Stroke vinduer, så her ved man jo man ikke går helt forkert i byen.

Ups, det var vel ikke undertegnet eller ?
Skrevet af Koludabyg på 26 jan 2011 20:21

Og er klart bedre end JNA vinduer, og ja har set begge.


Er tilbøjelig til at give dig delvis ret - dem fra ligetil er en højere kvalitet - men det bedste er nu stadigt Vrøgum

Rustfri ( rustfast ) overalt metal - undtaget bundlisten af alu.

Ruder limet i med silikone - med skrå lister ( som ikke er lister - ved ikke hvordan jeg skal forklare det )

Perfekt til et vestjysk sommerhus

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Annonce
Ja, lyder som vinduer der kan holde til miljøet... også er de da indbruds sikre også...
Skrevet af Koludabyg på 26 jan 2011 20:36
Ups, det var vel ikke undertegnet eller ?

Jo, desværre ;-)

Men medmindre du tror du kan gøre det x antal 1000 kr billigere, så behøver du ikke - jeg har set mig lidt varm på Outline tilbudet :-)

/Jesp3r

Skrevet af Koludabyg på 26 jan 2011 20:40
Ja, lyder som vinduer der kan holde til miljøet... også er de da indbruds sikre også...

Jep

Det med silikone........

hmmmmm - prøver - de er limet på indefra- ingen lister udvendigt - men en skrå kant, der er lavet ud af  det samme træstykke som  vinduesrammen  - giver det mening ?

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Jeg har netop leveret og monteret KPK Træ Aluvinduer hos 2 kunder, og jeg er ikke videre imponeret over finish og samlekvalitet, og på anden sending var der skrammer på elementer indvendigt. Er ikke helt klar over om jeg bare har været uheldig, men jeg prøver noget andet end KPK næste gang.

http://www.lyrk.dk
MEGET Off-topic.

Jeg skriver at vinduesfabrikanter benytter de baltiske lande lande som produktionssteder - ja - og det betyder ikke at kvaliteten ikke er i orden - hvis der bliver holdt opsyn med det !

Tro mig - jeg har startet fabrikker op i Polen og Kina ( ikke vinduer ) og det tager altid længere tid end forventet - og når man så lige er væk en periode kan man starte igen med kvalitetsnormer.

Men vi kan lige så godt se det i øjnene - vil vi være konkurencedygtige er vi nødt til at flytte produktion til lavtlønslande - og beholde kompetencecentrene i DK - beklager - men der er ingen vej udenom.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis