Ståltag vandbad

Da jeg kom ud den anden dag i min garage var det et grumt syn det PISSE ned med vand, der var vand i vandpytter på gulvet og alt var fugtigt og en del var vådt.
Min garage er sådan set mit værksted og et sted jeg normalt bruger en masse tid og den er sandt og sige fyldt rigtigt godt op med alt muligt ( og spørg du min kone så ) umuligt ting.
Da jeg kigge på det kunne jeg se der dryppe fra taget og alt spår osv var gemmenblødt af vand, normalt er taget 100% tæt og jeg kan kun komme frem til at det må være kondens vand , Jeg syntes og ha læst at det kommer der en del af nå det er ståltag, det var på en rigtigt tø vejrs dag.
 
Hvad er løsning på dette problem ?? jeg ville jo rigtigt gerne ha det tæt hele tiden også for kondens da jeg påtænker at opsætte troldteks i lofte derude
Da jeg kom ud den anden dag i min garage var det... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hmmm ! Er du nu slem Uldal
Han skal sende Konen hen hvor der er varme og sand

En tur til sahara for at skovle sne, må da være sagen 
Er du sikker på det hele er kondens?
Hvis der har lagt is/sne så vandet ikke har kunne løbe væk, kan det muligvis komme ind af samlingerne.

Jeg lavede en carport, her sidste sommer, med Decra ståltag, gitterspær 20 gr., det "vandrette" loft er isoleret mellem spæerene, med 100 mm pur/pir kølerumsplader.

Der kommer næsten ingen kondensdryp, der samler sig lidt kondens på pladerne, men det meste tørre væk uden dryp. en papkasse der står der oppe virker tør.
Der er udluftning men ikke overvældende, men åbenbart tilstrækkeligt, til at undgå de store kondens problemer.
mvh jens

Her lidt "dugfriske" billeder taget i dag

Hej Morten

Jamen så køb dog en rejse til konen og børnene imens du laver
taget, men vil du ikke love at du ikke sender dem et sted hen,
hvor de brænder vort dannebrog af, for konens og børnenes
skyld - ser os som vantro, og kan som sådan gøre med din
kone som det lyster dem.

<p><strong><em>Fox</em></strong></p> <p>&#160;</p>
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også