Ståltag vandbad

Da jeg kom ud den anden dag i min garage var det et grumt syn det PISSE ned med vand, der var vand i vandpytter på gulvet og alt var fugtigt og en del var vådt.
Min garage er sådan set mit værksted og et sted jeg normalt bruger en masse tid og den er sandt og sige fyldt rigtigt godt op med alt muligt ( og spørg du min kone så ) umuligt ting.
Da jeg kigge på det kunne jeg se der dryppe fra taget og alt spår osv var gemmenblødt af vand, normalt er taget 100% tæt og jeg kan kun komme frem til at det må være kondens vand , Jeg syntes og ha læst at det kommer der en del af nå det er ståltag, det var på en rigtigt tø vejrs dag.
 
Hvad er løsning på dette problem ?? jeg ville jo rigtigt gerne ha det tæt hele tiden også for kondens da jeg påtænker at opsætte troldteks i lofte derude
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Holde varme på, mit bud, men kan da være man kan undgå det på andre måder, men ikke mig bekendt
Du kan umuligt undgå kondens på bagsiden af ståltag.

Eneste løsning på problemet er undertag.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
undertag

 

ok et undertag var også mit bud men så kommer det næste spørgsmål

Taget ligger på de overligger der er ovenpå spærne er det bare og skrue taget af og købe en rulle undertag klipse det på og skrue taget på igen ??
Jeg vil super gerne prøve men har ikke lige den store ide om hvordan sådan nået laves
der er også den fakta om tiden er det vær og det måske ville være det bedste og skrue taget af og få en tømmer til at sætte undertag på jeg ved ikke engang om det er nået man selv kan.
Kan bare huske da konen og jeg skulle sætte fulgekloser i vores tag ( der var putte gammle avis i før ) vi bruge 5 timer og komme 4 meter og vi var ved at blive skilt mindst 10 gange da vi ringe efter en tømmer han lavet resten ca 10 meter på 2 timer og der hade han spændt hele taget efter også og og udskifte 4 eller 5 plader det koste 800 kr
Så det er sådan jeg gerne vil prøve selv men jeg gider ikke sætte mig selv på en umulig opgave hvor jeg ikke er sikker på at det bliver godt og hvor det skal laves om hvis det er en 3 4 timers opgave for en tømmer
Jeg ved godt detter er en gør det selv forum men jeg kender også godt selv mine begrænsninger det har jeg lært fra mit gamle hus hvor alt var gør det selv

så alt i alt er det til og gå til eller ??
He he, hvis dig og konen kom op og diskutere over et par ventilationsklodser, så skal i nok ringe til en tømrer for at lægge undertag på skuret.

Det er ikke kun pladerne der skal af, men også lægterne, og der skal monteres klemlister, stern og vindskeder skal måske hæves osv. så der er meget arbejde i det.

Hvor meget fald er der på taget ?

For man kunne evt. lave nogen indvendigt fra, hvis ellers der er fald nok til det.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
tag lige et par fotos i morgen det er nok det bedste
Skrevet af Smeden Nordfyn på 26 jan 2011 17:15
Holde varme på, mit bud, men kan da være man kan undgå det på andre måder, men ikke mig bekendt


Det var ment som for at undgå kondens Hvis du skal have varme på, skal der jo selvfølgelig jo også isoleres osv. men selvfølgelig, hvis det kun er for at undgå dryp for taget og ikke kundensen generelt, så blander jeg mig uden om
Det er åbenbart et spørgsmål om hvor i landet man har "bliktag" da jeg lagde nyt bliktag på udhuset for et par år siden lavede jeg intet undertag men har isoleret på undersiden dog således at der er 5 cm. luft over isoleringen. Nu har det ligget der i et par år som sagt, og der har endnu ikke vist sig fugtproblemer i isoleringen.
Hej Morten

Det med ståltag, som jeg selv har på hele huset inclusive skuret på ca. 9 kvadratmeter ( overbygget )
Har jeg da en kommenràr til - jeg har selv oplevet og mærket konsekvenserne af ikke at mòntere under-
tag under skurtaget - mònterede heldigvis under selve huset, og det er ok - men skuret hvor der ikke
er mònteret undertag drypper med vand efter en periode med frost og sne, det er mit værktøj og sommer-
møbler ikke tilfreds med. Der er ingen tvivl om at undertaget skal påligges under ståltaget og herefter på
med klemlister - men det er der en del arbejde ved, du kan gøre det at du opsætter undertag under dit
værksted - men det er i realiteten noget fusk, for så får dine spær og andet træværk rigtig noget at
drikke af - Tænk ikke på konen - ring til et par venner - àfmonter taget - på med undertag og klemlister
og du er fri for dryppende tag - dette er ikke kun et 800 kroners job - så når du er færdig så bestil bord
ved en af de bedre restauranter i byen og få din mor til at passe børnene - så er den gèd barberet.

<p><strong><em>Fox</em></strong></p> <p>&#160;</p>
... ja, og send imens konen ud at male det nye udhæng

 

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også