Bore i jernarmeret beton

Hej Alle,
Jeg har brug for hjælp til valg af en maskine, der kan komme igennem jernarmeret beton uden at det er en kamp for livet.

Jeg er på bar bund omkring mærker, fagudtryk, maskiner og alt det andet gøgl, så har brug for hjælp.
Antager at der skal være slagbor for at komme igennem jernet? Var der i den maskine jeg tidligere har lånt til at få boret op med.
Men hvad skal jeg ellers kigge efter? Nogle gode mærker, der kan anbefales? Prisen er et vigtigt punkt, men vil gerne betale lidt ekstra for ordentlig kvalitet, som der bare holder.

På forhånd tak
Hej Alle, Jeg har brug for hjælp til valg af en... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis maskinen ikke slår hårdt nok ødelægger du borene (mskinen skal slå sig igennem ikke bare drønne rundt).
Find hellere en brugte Hilti, Makita, Bosch, AEG med pneumatisk slag.
Det er det eneste der du.

Kender ikke HN modeller har bare rigtig dårlige erfaringer med billigt elværktøj.

Hvis du tilfældigvis kender en i Århus. Så har Poul Hansen tømrerhandel i risskov ophørsudsalg. Sidste uge havde han en eller 2 AEG maskiner tilbage.

Jondop
Man kan godt købe en af de billige borhammer, hvis det bare er lidt huller i hjemmet, de klare som regel opgaven fint, men det skal være de rigtige bor, kvalitets SDS bor.. DVS borehoved skal være til SDS bor.
Det de fleste gør galt er at bruge et Murbor når de skal bore i en mur, men et murbor er ikke egnet til armeret beton, det smelter hoved efter lidt tid også er det ligemeget hvor hårdt man trykker..

et murbor er til mursten og andre lette vægge. et SDS bor er til beton og armeret beton.
begge de 2 maskiner du skriver længere oppe er sikkert fine, men den ene er uden borehoved?? det skal du jo bruge ellers kan du ikke bore med den..

Det bedste er dog stadig og købe den rigtige borhammer fra starten, der er forskel på kvalitet, og en brugt af god kvalitet holder livet ud...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis