Plakat i gammel træ-ramme. eikhorsholm 10 3000 26-01-2011 10:10 Jeg ved ikke lige om denne kategori er den rette, men jeg prøver.Jeg har et plakat som jeg gerne vil have i en gammel rokoko træ ramme.Er der nogen som kan hjælpe mig på vej, til hvorledes jeg kan det? 5 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
maskinsnedker 3075 Halvrimmen 9460 Brovst 26-01-2011 11:29 Skrevet af maskinsnedker på 26 jan 2011 11:29eikhorsholm.Helt sikkert det rette sted du har stillet dit spørgsmål.Hvori ligger nærmere dit problem da??Har det noget med gerings samlingerne (hjørnerne) at gøre?Vil gerne hjælpe hvis jeg kan, men lidt flere oplysninger er vist nødvendige, hvis jeg skal forstå eksakt hvad du mener. Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?Med venlig hilsen maskinsnedker. (emeritus)Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
eikhorsholm Trådstarter 10 3000 26-01-2011 13:25 Det eneste jeg pt. har er en plakat og en guld-ramme (i træ). Der er ikke noget billede i pt., så der er altså et stort "hul" i rammen hvor billedet skal sidde. Så mit (måske pinlige) spørgsmål. Hvorledes kommer jeg bedst videre? Det må evt. godt være en løsning, hvor man nemt kan skifte plakaten, hvis nu man bliver træt af den.
maskinsnedker 3075 Halvrimmen 9460 Brovst 26-01-2011 15:11 eikhorsholm.Der er ingen ting der er pinligt, (i min optik) man kan jo ikke vide alt i denne verden, der-for skal man da bare spørge ikke?Jeg er stadig lidt tvivl om at jeg har forstået dig rigtigt.Men forsøger, går ud fra at i den ramme er der en fals hvori glasset/måske endda refleks-frit skal sidde og plakaten bag glasset.Bag din plakat som du kan/vil skifte ud med mellemrum, skal der så siddet enten et stykke stift karton som kan limes på med tape eller små stifter, eller et stykke masonit eller tynd kryds-finer.Ellers kan du måske lime din plakat på et stykke stift/tykt karton og så sætte det i rammen ikke?Det er sådan jeg udmiddelbart har forstået dit spørgsmål. Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?Med venlig hilsen maskinsnedker. (emeritus)Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
njord 6397 7120 26-01-2011 15:18 Jeg mener også du må forsøge at fortællelidt mere om hvordan du gerne vil have det til at side når de er samlet. Et billede med ramme, er jo normalt en ramme hvori der monteres et billede på en indre ramme. Selve montagen sker vis almindeligvis med nogle skruer. Mens en plakat oftest er limet op på et stykke karton og monteret mellem et fromtglas og en bagside af fx massonit. Så spørgsmåler er nok om du vil have en skifteramme monteret i din guldramme, eller du ønsker billedet sidende uden glas? I billedrammen har du nok ikke en fals, men det kunne nok være hensigtsmæssigt, så kan du fremstille den? fx med en overfræser fra bagsiden? Så kan der placeres en alm skifteramme med glas og massonit bagfra og det kan sikkert fastholdes med nogle vridere! En anden mulighed er at montere plakaten på en ramme deu fremstiller så den kan gå inden i billed rammen. Her kan du enten lime plakaten på fronten eller bøje den lidt om kanten og montere med hæfteklammer. Siden skrues denne ramme indvendigt i billedrammen som et rigtigt maleri.... Jeg håber du forstår.... MVH Njord MVH Njord
eikhorsholm Trådstarter 10 3000 25-02-2011 13:53 Undskyld den lange svartid. Ferie og alt det der. Jeg har "løst" det ved netop at lime plakaten på en tynd plade fra Silvan skåret til efter mål. Den har jeg så skruet på rammen. Hvis ejg vil skifte billedet, så skal jeg "bare" lave en tilsvarende plade med plakat på og skifte det... Tak for alle svar.
LDS Tip Automatisk tip Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS Se mere her