Isolering til kældervæg.

Hej.

I mit hus var der en nedgravet garage, Jeg har nu muret hullet til med 15cm lega blokke.
Jeg er nu gået igang med at mure "indervæggen" op i gasbeton, og i den forbindelse skulle der jo gerne list isolering mellem lega og gasbetonen.

Kan man bruge alm. Knaufer isoleringsplader, eller skal det være Flamingo?

Har nemlig en del 45mm pakker til at ligge på loftet fra et andet projekt.
Så tænkte at hvis det ikke gjorde nogen forskel så vill jeg blot bruge de alm. bats frem for at købe flamingo

Det skal lige siges at legaen self. blider pudset på og afsluttes med nogen isoleringsplader på ydersiden, før jeg fylder den gamle nedkørsel.

Ellers ville det være bedst blot at lade hulrummet mellem Legablokkene og Galsbetonen stå åbent som man gjorde før i tiden?
Der er plads til 50mm isolering mellem de 2 sten.

På forhånd tak for jeres svar

Med venlig hilsen

Peter Nielsen
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du ikke fylder noget i hulrummet isolerer det stort set ikke da luft fra ydermuren frit kan vandre til indermuren - ergo skal du fylde noget i hulrummet - og dine 45mm batts er ideelle til formålet!

/BOFH

NB! Husk at tage mørtel op på indersiden!

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Skrevet af BOFH på 26 jan 2011 10:47
Hvis du ikke fylder noget i hulrummet isolerer det stort set ikke da luft fra ydermuren frit kan vandre til indermuren - ergo skal du fylde noget i hulrummet - og dine 45mm batts er ideelle til formålet!

/BOFH

NB! Husk at tage mørtel op på indersiden!

Regnede også med at fylde noget i hullet

Var bare i tvivl om det evt. skulle være flamingo.
Men omvendt bruger man jo også støbebats i jorden jo så, jeg slipper for at købe nyt isolering.

Tak for svaret

Mvh

Peter nielsen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis