Intell contra Amd processor

Hej IT kyndige.

Føtex har i denne uge tilbud på en bærbar computer til små 3000,-

Har nogle spørgsmål angående dette emne, og håber der er en/nogen som kan give mig et godt råd ang. dette.

Er AMD processor ligeså god som Intells ? (ligeså holdbar hvis man kan sige sådan)

Har nemlig hørt at Intells skulle være en smule bedre.

Hvor intells' skulle koste ca 400,- kr mere og derved få en noget bedre computer.

Er det en skrøne? eller noget om det?

Må jeg sige tak til jer om dette på forhånd.

Med venlig hilsen Jan.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har selv haft flere maskiner med AMD, og jeg har ikke haft problemer med dem overhovedet. Intel og AMD er de to store i processorkrigen, og jeg mener ikke der er den store forskel på dem, hverken i ydelse eller kvalitet. Intel har ofte ligget et mulehår foran AMD, mens sidstnævnte ofte har lidt lavere priser. Intel er et bedre brand end AMD, jeg gætter på det er derfor.

Jeg har ikke kigget på tilbuddet fra Føtex, men hvis den opfylder dine behov vil jeg ikke være betænkelig. Det er selvsagt ikke state of the art eller en superspillemaskine du får til den pris -det har du også selv regnet ud- men skal du bare lave almindelig internet, regneark osv, så skulle den snildt kunne række.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Hej Chr.

Tak for dit lynhurtige svar, det er ikke mindre en "guld værd" for mig.

Skal meget kort forklare hvorfor jeg spørger.

Har en nabo/genbo som bad om et godt råd, går samtidig til it om aftenen hvor jeg forhøre mig desangående, der blev sagt at Intell skulle være en smule bedre end den anden.

Vil jo gerne give et godt råd til denne nabo, og ikke forlede til at købe noget som måske ikke var det allerbedste, hvis du forstår?

Jan.

Med venlig hilsen 

Du skal bruge software hvis du vil måle en forskel...
Jeg har altid tidligere købt AMD og være meget glad for dem.. Men i dag er det næsten umuligt at få en bærbar med AMD cpu så min sidste laptop er en Intel.. og det kan jeg leve med, men det har altid ligget lidt i luften af Intel og Microsoft sammen laver noget godt benarbejde med at få navnet ud..
Mange af de tests der viser at Intel er hurtigere er fremstillet af Intel. Og Intel og Microsoft har designet bensmark software som passer til deres egne produkter.
AMD har ofte ligget foran når det drejede sig om processeerkrævende spil og alligevel kan brugeren dårligt se og mærke forskel.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

grandoldman

Tak for dit svar.

Jeg udleder af dit svar at det i høj grad er et spørgsmål om branding og at forskellen ikke skulle være så afgørende stor.

Men forhåbentlig ikke et problem, hvis reparation skulle blive nødvendig.

Naboen/genboen skal ikke bruge den til avancerede 3 d spil, hente store filer af forskellig slags, men er nybegynder som så mange andre i den 3. alder.

Så kravene til super-hurtig processor er ikke så afgørende, men det er da et plus at naboen/genboen er opsat og har mod på at prøve/lære det nye, som kan åbne så mange nye døre.

Der er mange i vores generation som ellers blir' "hægtet" af hvor alt peger i den retning.

Men som før skrevet for at give et godt råd , og ikke et halv-dårligt selvfølgelig.

Så takker for jeres respons og hav en rigtig god dag.

Med venlig hilsen 

Nu ved jeg godt at der er forskellige opfattelser.
AMD er stort og gammel i gårde..
Om det er Intel eller AMD burde efter min mening kun være noget supernørder går op i..
I vores Lille Citroen C1 ligger en Toyota motor med 3 cylindere.. Men det er jo viden, jeg aldrig bruger til noget når jeg kører bilen.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Annonce
grandolman

Ja det er helt fint, nøgle "nørder" holder på et og andre på noget andet, sådan er det jo.

Jeg bruger jo også bare min computer uden at tænke så meget over hvad der er af ting og sager under tastaturet.

Selv om jeg også af og til godt kan blive nysgerrig og gerne vil vide lidt mere om teknikken der ligger bag ved det.

Men det skal i alle tilfælde være noget gammel som ikke absolut skal bruges til noget bag efter.

Venlig hilsen Jan.

Med venlig hilsen 

Det er ikke branding. det er sammensætningen der er den store forskel.
Du finder større forskel på en asus og en hp bærbar med samme processor end to forskellige HP bærbare med honholdsvis en intel og amd processor der er sammenlignelig.

Jacob
AMD er lige så godt som Intel. Men igen, man skal være nørd for at finde de små forskelle. den ene måned fører AMD, den næste er det Intel, hvis man ser på de små ting. Intel har en hurtigt udviklingsafdeling. AMD har en kæmpe afdeling der laver grafikkort(ATI), så de har begeg deres fordele og ulemper. Men de kan det samme og kan afvikle alm software lige godt/dårligt. Til alm brug er det lige gyldigt, der ville jeg se på strømforbruget, hvis det er en maskine der skal køre meget.
Her i firmaet kører vi både AMD og Intel uden bøvl.
Tak alle sammen.

For jeres hjælp !!

Med venlig hilsen 

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis