Halogenspots sprænger

Hejsa

Jeg bor i en lejlighed med 8  indbyggede halogenspots, fordelt på 2 i badeværelset, 2 X 3 i stuen (2 forskellige steder)
Alle har det problem at pærerne sprænger.
Jeg har skiftet dem alle, for 1 måned siden og for et par dage siden døede den sidste.
Jeg har desværre ikke noget måleudstyr, eller noget. Men kan nogen hjælpe mig med om der er noget simpelt jeg kan gøre.
Det er en lejelejighed så jeg vil helst ikke skifte hele molevitten. og udlejeren vil ikke gøre noget (Det er i Kina)
Det er 220V pærer.

Kan problemet skyldes at strømmen er ujævn? Det har jeg nemlig en mistanke om at den muligvis er.

Håber I kan hjælpe
Lyhne1

Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Rør du ved pærene med fingerne når du sætter dem op??

Jesper Pedersen

Hej Jesper
Tak for bud. Jeg synes jeg har forsøgt at undgå at røre pærerne.
Nogle enkelte af dem har lyst i flere sammenhængende timer, før de er futtet af.
Kan det godt bare være så simpelt, som fedtfingre?

Lyhne1

Hej Lyhne, det er kun stiftpære, altså de små med 2 små spidse ben du ikke må rører ved,
er dine spots tilgengæld med reflektorpærer Ø35 eller Ø50 har det med at røre pærene intet at sige.

El-Artikler og LED pærer fra Greenline A/S

Hej Jonas; Tak for kommentaren.
Ja, det har jeg jo glemt at skrive:-)
Det er 220V 20W stiftpærer. Jeg har udskiftet nogle af dem i dag, iført silkehandsker:-)
Jeg vender lige tilbage, hvis de ryger igen:-)
Jeg kan ikke komme til at se, hvordan installationerne er udført.

Lyhne1

Nu skriver du at det er i KINA du bor, så tænker jeg om det er nogle billige kinøjserpære du putter i? For så har du svaret på hvorfor de ryger hele tiden

El-Artikler og LED pærer fra Greenline A/S

Annonce
Skrevet af JonasChr på 27 jan 2011 13:28
Nu skriver du at det er i KINA du bor, så tænker jeg om det er nogle billige kinøjserpære du putter i? For så har du svaret på hvorfor de ryger hele tiden

Jonas det var en billig købt kinøjerser bemærkning.

Hvis du handler i en af de butikker som de lokale kineser bruger, så er kvaliteten ok.
Men da kina har elsystem der ikke kan bærer alt den belastning der er i spidsperioderne, kan der i yder områderne kommer nogle spidser i strømmen som er killer for ohmske forbruger (pære mm).

Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Hej Flemming

Tak for kommentaren.
Jeg handler lokalt ind:-)
Jeg synes din forklaring lyder fornuftig. Jeg bor i udkanten af Beijing. De bruger da ikke meget strøm hernede! (samtlige lejligheder har A/C der samtidig fungerer som varmeapparat, og Isolering eksisterer ikke)

Nogle gange når pærerne ryger slå relæet også fra, hjælper det noget på forklaringen?

Lyhne1

Det lyder mere og mere som om det er strømforsyningen der er skyld i det.

Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis