Etage adskillelse

Hej

Jeg har et hus med uudnyttet overetage, men når jeg skal lægge et gulv vil jeg gerne have et lyddødt gulv.
Grundlæggende havde jeg tænkt at lægge et lag 22 mm gulvspånplader og oven på dette et lag lamelparketgulv. Så kommer det store spørgsmål skal der et lag gips mellem spånplaader og parket eller skal jeg bare bruge en skumfolie. Og hvad med gipspladerne skal de under eller over spånpladerne ??

Jeg har gulvspær mellem tagspærrene så stabiliteten skulle ikke være noget problem.

Hvem har erfaringer ??

I tyskland har jeg set gipsplader på 9,5mm tykkelse til ca 9,00 kr/kvm dette er jo langt mindre end herhjemme er der nogen der kender kvaliteten, og er den OK ??

Desuden har jeg set 22 mm gulvspånplader til ca 33 kr/kvm, alm pris i DK ca 38 kr/kvm.

Hvad med kvaliteten ??

Porebeton plader 20*60*10 koster ca 12 kr/stk
pris i DK 40*60*10 34 kr/stk.

Venligst Njord

MVH Njord
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
- omkring spørgsmålet om lydisolering så findes der så vidt jeg husker en rigtig god SBI-anvisning nr 167 hvor der kan hentes en masse inspiration til konkrete løsninger.
Vedrørende byggematerialer - så er det min erfaring at de forskellige materialer er fuldt på højde med dem man køber i DK. Hvilket minder mig om en historie - nemlig hvor jeg i forbindelse et "røverkøb" i en velkendt dansk kæde, købte granitfliser for ca ½ pris - og det var ½ pris da jeg havde fulgt prisen på disse fliser i en periode. I forbindelse med ekspedition - hvor ekspedienten søger efter varen i varedatabasen - følger jeg med "hen over skulderen på ham" - og opdager da han finder varen - at indkøbsprisen ca. var halvdelen af prisen på røverkøbet. Dette kølnede naturligvis min begejstring - men bekræftede mig i antagelsen om, at DK-byggemarkeder har nogle ganske voldsomme avancer på deres varer !.
JanP
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis