Hjælp til identifikation af Radiatortermostat

Hej allesammen,

Jeg kunne enormt godt bruge hjælp til at identificere min radiator termostat, der er afgået ved døden grundet alderdom.

Nu er det sådan at jeg har søgt og søgt efter information der kan hjælpe mig til at finde id af hvilken termostat jeg skal bruge, men jeg gi'r op.

Det er sikkert enormt lige til når man ved hvor man skal måle på røret for at finde ud af hvilken erstatningstermostat jeg skal bruge.

Vedhæftet er billeder af hhv. røret og den gamle termostat.

På forhånd tak for hjælpen,

Mvh. MDaugaard
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg fik vist ikke tilføjet filerne i første omgang. Jeg prøver igen.

Det er kun termostaten ?? ventilen fejler vel ikke noget ? så hedder det en Danfoss serviceføler 2950/2951 (2951 er med en ny pakdåse )
Den passer

mvh
Dennis
Det ligner en lidt nyere ventil, ra-g til 1 strengsanlæg,hvis termostaten er med en 2 mm umbrakoskrue, skal du bruge en føler der hedder ra2990.
Tak for svarene.
@Smeden Nordfyn: Nej Ventilen har det helt fint. Tak for forklaringen omkring nummereringerne og terminologien ikke mindst.

@LL1: Jeg er ikke sikker på hvad forskellen på et etstrengsanlæg og et tostrenget er, men den blev ganske rigtigt afmonteret med en 2 mm umbrakonøgle.

Jeg kan forstå at det måske ikke er helt lige til at sjusse sig frem til, men jeg giver lige tråden en dag mere her på LDS. Så kan det være jeres svar har hjulpet mig til, at blive lidt klogere.
Annonce
Så skal du bare bruge den nye model, til at klikke på vvs nr.40 3222.100
Tusind tak for hjælpen LL1.

Da jeg nu vidste hvad jeg skulle lede efter blev jeg nysgerrig og fandt lidt information på Danfoss' hjemmeside.

Man bliver helt nostalgisk ved at se de gamle servicefølere. Min model (som billedet) blev i øvrigt sendt på markedet i 1985 og pensioneret i 1993.

Med de priser de fås til i dag vil det sige en årlig omkostning på omkring 6,50 nutidskroner. Det er lige til at leve med.

For de nysgerrige: Danfoss link
Update: Jeg ringede til forhandlere af Danfoss følere, men det var kun til lille hjælp, så jeg fik fat på Danfoss selv.

LL1 havde ret, det er en RA-G 15 fitting jeg har, og derpå kan påmonteres en RA 2990 f.eks.

Ok sorry, lignede bare den anden type men fint at LL1 Var vågen der
Nu er den i hvert fald bestilt, så er det jo spændende om den passer.

Tak for hjælpen også til dig SN
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis