Hjælp til identifikation af Radiatortermostat

Hej allesammen,

Jeg kunne enormt godt bruge hjælp til at identificere min radiator termostat, der er afgået ved døden grundet alderdom.

Nu er det sådan at jeg har søgt og søgt efter information der kan hjælpe mig til at finde id af hvilken termostat jeg skal bruge, men jeg gi'r op.

Det er sikkert enormt lige til når man ved hvor man skal måle på røret for at finde ud af hvilken erstatningstermostat jeg skal bruge.

Vedhæftet er billeder af hhv. røret og den gamle termostat.

På forhånd tak for hjælpen,

Mvh. MDaugaard
Hej allesammen, Jeg kunne enormt godt bruge hjælp... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Update:

Det virkede fint til den type
Nu ved jeg godt, at nogle ville foretrække nye tråde - men 2 ting:
1. hvad hedder denne? (rav-??)
2. Den indeholder en pakdåse- (den skal af for at motionere ventilen, hvis den har sat sig, og det ikke hjælper bare at trykke på den lille "split") - skal der en gang imellem smøres inde i den dåse? (og med hvad?)

Grunden til,at jeg fortsætter i denne tråd, er at her er billeder.
Gerhard

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

1. der er 2 typer RAV og RAVL.

2. den skal ikke nødventigvis af, men det kan gøre det lettere, men der kommer så lidt vand.

Du kan evt se her http://dk.varme.danfoss.com/PCMFiles/14/pdf/VVS_Guide_06/Afs01_VVS-Guide_6_2011-DK_H.pdf
Ligesom flere andre ved jeg godt der er flere typer - sp. var hviken type er på billedet (og jeg har også forsøgt mig med nettet - det jeg har ønske om,er at udskifte med living connect).
Hvis der skal smøres skal det jo af (og der står beskrevet som pakdåse),og ja, det giver lidt vand - eksemplet var taget med, fordi der må være andre end mig, som forgæves bare har prøvet at motionere en genstridig ventil udefra - og jeg er først efter mange år blevet opmærksom på, at det bliver meget lettere, når man skiller det ad, og der kommer ikke spandevis af varmt vand ud af ventilen.
Gerhard

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

Den der er på billedet er en nyere type, hvor living connect passer lige på.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis