Kaffering

Hej. Er der nogle der kan hjælpe mig? Jeg har købt et sofabord med hvidmalet bordplade. Og tiltrods for at det er en hel glat bordplade er den meget svær at holde. Hvis man sætter en kop kaffe på bordet og spilder laver det en ring i pladen og den er ikke til og fjerne. Er der nogle der har en ide til hvordan man fjerner den? Og kan man gi bordet noget så det ikke tager så godt imod den slags Mvh Christian
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lidt tredobbelt salmiark spiritus på en klud så skal den nok komme væk den ring, men brug handsker og lad være med at stå med snudeskaftet lige hen over kluden.
Så er det heller ikke nødvendigt at omlarkere bordet.
Du kan måske få en mindreskidt- modtagelig bordplade, hvis du behandler den med lakforsegler, som man bruger til biler. Du skal selvfølgelig først prøve det på et ikke synligt sted, så du kan se om der misfarver etc. Jeg har selv gjort det med skabslågen, hvor skraldespanden hænger, og det er meget lettere at holde rent bagefter.

Jeg går udfra det er en lakeret bordplade vi taler om, altså at den er blank i overfladen. Er den mat ved jeg ikke, om det duer.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

DEn nemme løsning er jo at gå over til at drikke the. :o)
Har prøvet salmiaksperitus. Men det ser ikke ud til og virke. Ang. Det lakforsegler hvor kan man få fat i sådan noget?
Skrevet af Emmyice på 25 jan 2011 13:49
Har prøvet salmiaksperitus. Men det ser ikke ud til og virke. Ang. Det lakforsegler hvor kan man få fat i sådan noget?

Hvis du ikke kan fjerne det med salmiark så er det trukket ned i bordet, og så skal du igang med at slibe bordet og give det en ny gang hvid lakmaling, der hjælper lak forsegler ikke, som iøvrigt bare er en hård voks.
Annonce
Skrevet af hpox på 25 jan 2011 12:47
DEn nemme løsning er jo at gå over til at drikke the. :o)

Igen en genial løsning på et svært problem!! + til dig!! 

Med venlig hilsen
ktm

 

The giver jo også ringe på bordet, de er bare lidt lysere 
prøv med en ganske svag opløsning af vand og brintoverilte. Men KUN på kafferingen. Hvis du redder bordpladen, ville jeg give den en gang klar gulvlak

 

Men ikke kafferinge!!!
Hvad for en % skal brintoverilten være på
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis